EFEKAT PANDEMIJE Onlajn kupovina prošle godine porasla za 900 milijardi dolara

Kupci širom svijeta potrošili su tokom 2020. godine 900 milijardi dolara više na onlajn trgovinu nego godinu dana ranije, pošto su ostali kod kuće zbog korona mera ograničenja.

FOTO: srpskainfo.com

Pokazuje ovo najnoviji izvještaj Masterkard Rikaveri Insajts.

Drugim riječima, od svakih pet dolara potrošenih u maloprodaji približno jedan dolar je potrošen u e-trgovini, u odnosu na oko jedan dolar od svakih sedam potrošenih tokom 2019.

Za trgovce u maloprodaji, restorane i druge velike i male kompanije, onlajn mogućnost prodaje bila je preko potrebana slamka spasa zbog restriktivnih korona mjera koje su onemogućile kupovine u fizičkim prodajnim objektima.

Očekuje se da će otprilike 20-30 posto globalnog prelaska na digitalne tehnologije uzrokovanog pandemijom biti trajno, navodi se u saopštenju kompanije Masterkard.

– Dok su potrošači bili kod kuće, njihov novac je putovao daleko zahvaljujući e-trgovini – kaže Briklin Dajer, glavni ekonomista u kompaniji Masterkard i šef Masterkard Ekonomskog instituta.

Dodaje da to ima značajne implikacije, i da zemlje i kompanije koje su postavile digitalno poslovanje kao prioritet nastavljaju da ostvaruju benefite.

– Naša analiza pokazuje da i najmanje kompanije bilježe koristi kada se prebace na digitalne kanale – navodi Dajer.

Privrede koje su prije krize bile digitalo razvijenije, poput Velike Britanije i SAD-a, zabilježile su veće dobitke s prelaskom na digitalnu trgovinu u domaćem prometu u odnosu na zemlje koje su prije krize imale manji udio e-trgovine, kao što su Argentina i Meksiko. Azijsko-pacifički region, Sjeverna Amerika i Evropa su regioni koji su najsnažnije podsticali usvajanje e-trgovine.

Maloprodajni sektori sa osnovnim namirnicama, koji su prije krize imali najmanji digitalni udio, među najvećim su dobitnicima jer su se potrošači prilagođavali novim okolnostima.

Kako se budu formirale nove potrošačke navike, i s obzirom na nisku bazu korisnika prije krize, Masterkard predviđa da će se 70-80 odsto rasta e-trgovine u segmentu prehrambenih proizvoda zadržati trajno.

Kako je mnogo veći izbor robe i prodajnih mjesta postao dostupan onlajn, potrošnja na nivou međunarodne e-trgovine porasla je za oko 25-30 posto od marta 2020. do februara 2021. godine, prema rezultatima ove studije.

Analiza Masterkarda takođe pokazuje da potrošači širom svijeta, usljed proširenog izbora, kupuju na većem broju veb lokacija i onlajn prodajnih mjesta nego prije.

Stanovnici zemalja poput Italije i Saudijske Arabije kupuju u prosjeku za 33 procenta više u onlajn trgovinama, a prate ih potrošači iz Rusije i Velike Britanije, navodi se u izvještaju.

Pratite Cafe.ba putem aplikacije za Android, iOS i društvenih mreža Facebook, Twitter i Instagram