Smanjena prodaja automobila u Evropi

Evropska auto industrija bilježi pad prodaje sedmi mjesec zaredom. U nekoliko zemalja članica Evropske unije privreda je usporila, što je za proizvođače automobila veliki izazov, u trenutku kada su rekordna ulaganja u električna vozila i uvođenje najnovijih tehnoloških rješenja, prenosi N1.

Broj novoregistrovaih vozila u Evropi u martu pao je za 3,6 odsto na 1,77 miliona automobila, pokazuju podaci Asocijacije evropskih proizvođača.

Italijansko, kao jedno od vodećih auto tržišta u Evropi, bilježi najveći pad prodaje od 10 odsto, a slijedi Španija, dok je Njemačka, kao najjača ekonomija u EU, za dlaku izbjegla recesiju krajem 2018. godine, a izgledi za oporavak i brži rast su slabi, što je uticalo i na rezultate auto-industrije.

Takođe, proizvođači automobila moraće Evropskoj komisiji da plate odštetu od skoro 30 milijardi evra, dok Folskvagen i dalje nema odgovarajuće tehničko rješenje za smanjenje emisije ugljen dioksida.

Dionice auto industrije na evropskim berzama ipak i dalje rastu, zahvaljujući prodaji na kineskom tržištu, koja je premašila očekivanja. Samo Folkvagen 40 odsto svoje proizvodnje plasira u Kini.

Pratite Cafe.ba putem aplikacije za Android, iOS i društvenih mreža Facebook, Twitter i Instagram