Uprkos lokdaunu: Poslovna aktivnost u evrozoni porasla u martu

Poslovna aktivnost u evrozoni vratila se na staze rasta prošlog mjeseca, vođena rekordnom ekspanzijom u proizvodnom sektoru, ali je i industrija usluga pokazala da se snalazi bolje nego što se očekivalo u uslovima novih korona blokada, pokazuje istraživanje IHS Markita objavljeno danas.

FOTO: BANKNOTESANDCOINS/YOUTUBE/SCREENSHOT

Markitov indeks menadžera nabavke (PMI) za uslužni sektor porastao je u martu na 49,6 poena sa 45,7 bodova iz februara, što je znatno više od ranije fleš procijene od 48,8 poena i minimalno ispod graniče vrijednosti od 50 poena koja razdvaja rast od pada, prenosi Rojters.

Kompozitni PMI indeks, koji obuhvata i proizvodnju i usluge i koji se smatra dobrim pokazateljem ekonomskog zdravlja, porastao je na 53,2 poena u martu sa nivoa od 48,8 poena prethodnog mjeseca, i takođe je bolji od preliminarne procjene od 52,5 bodova.

– Ekonomija je podnijela nedavne blokade daleko bolje nego što su mnogi očekivali, zahvaljujući ponovnom rastu proizvodnje, što znači da mjere socijalne distance i ograničenja mobilnosti imaju mnogo manji uticaj na preduzeća iz uslužnog sektora nego u isto vrijeme prošle godine – rekao je Kris Viliajmson, glavni ekonomista u IHS Markitu.

Poremećaji u dobavljačkim lancima doveli su do velikog skoka troškova inputa kod uslužnih firmi, koje su prvi put podigle svoje cijene u posljednjih nešto više od godinu dana.

Indeks cijena industrijskih proizvoda porastao je na 50,5 bodoba sa 48,1 poena.

Ipak, ubrzanje inflacije u evrozoni se vjerovatno neće održati, a lagani oporavak od recesije izazvane pandemijom će držati rast potrošačkih cijena ispod ciljanog nivoa Evropske centralne banke još godinama, pokazuje Rojtersovo istraživanje iz marta.

I pored sporog sprovođenja vakcinacije i rasta broja korona slučajeva, optimizam privrednika u evrozoni u pogledu očekivanja u godini pred nama se popravio.

Kompozitni indeks buduće proizvodnje porastao je sa februarskih 67 bodova na 67,9 poena u martu, na najviši nivo od februara 2018.

– Ovo ukazuje na to da ne samo da kompanije i njihovi kupci vide pred sobom bolja vremena, već i da se sve više prilagođavaju životu sa virusom – rekao je Vilijamson.


 

Pratite Cafe.ba putem aplikacije za Android, iOS i društvenih mreža Facebook, Twitter i Instagram