Vožnja električnih trotineta i dalje nije zakonski regulisana, pa se često dešavaju incidenti u saobraćaju.
Od početka godine ozbiljno je povređeno 150 vozača trotineta, a pravilnik o korišćenju ovog prevoznog sredstva u saobraćaju još nije usvojen.
Vozače trotineta gotovo svakodnevno zbrinjavaju lekari na traumatologiji zbog povreda prilikom pada.
Najčešći uzrok povreda svakako je to što oni svoje trotinete voze bez zaštitne opreme.
Više o tome zbog čega dolazi do ovolikog broja nezgoda u kojima učestvuju vozači trotineta i zašto oni toliko stradaju govori Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, prenosi B92.
Šta bi trebalo da urade vozači trotineta i šta je ono što oni ne čine pa dolazi do ovakvih situacija?
"Kod samih trotineta problem su relativno mali točkovi, zbog čega su i najmanje neravnine na kolovozu, odnosno trotoaru problem za takvu vrstu vozila. Upravo zato je u nekim državama potpuno zabranjeno korišćenje električnih trotineta, dakle na javnim površinama ne smeju se koristiti. Sa druge strane, problem je kad se trotineti kreću trotoarima i onda dolazi do sudara sa pešacima koji ne očekuju da se neko znatno većom brzinom kreće površinom koja je rezervisana za njih", objašnjava Okanović.
Takođe, on dodaje da je jedan od problema i to što su električni trotineti praktično bešumni i zbog toga moli vozače trotineta ukoliko se već kreću trotoarom, da se trude da budu zapaženi, da instaliraju neko zvonce na trotinetu, da budu vidljivi za sve i da imaju u vidu da ih pješaci ne očekuju na trotoaru.