Foto: Nezavisne

Lokalni "Majkrosoft" partner u BiH zvanično je obavijestio Ministarstvo komunikacija i transporta u Savjetu ministara o ukidanju jednog od pripejd servisa, koji koristi osam institucija, ukoliko uskoro ne budu plaćeni računi, potvrđeno je "BL portalu" iz ovog resora.

Prema riječima Majde Tatarević, stručnog savjetnika za odnose sa javnošću, nakon isteka ugovora sa "Majkrosoftom", može doći do obustave pružanja određenih usluga.
 
Kako nezvanično saznaje "BL portal", najavljena je blokada "Azure", platforme kao jednog od servisa iz Ugovora sa "Majkrosoftom", jer je to jedina platforma koja se plaća na mjesečnom nivou. Taj servis dozvoljava klijentu da hostuje svoju aplikaciju u klaudu tako da ne mora da kupuje i održava vlastite servere.
 
"BL portal" navodi da je nakon isteka ugovora u junu, kompanija "Sys kompani", koja je lokalni "Majkrosoft" partner u BiH, poslala obavještenje da fakture nisu plaćene i da ima kašnjenja, a sada nakon tri mjeseca stiglo je posljednje upozorenje da će ovaj servis biti ukinut u narednih nekoliko dana.
 
Isti izvor podsjeća da institucije BiH svake tri godine obnavljaju Ugovor sa kompanijom "Majkrosoft", koja, između ostalog, vrši usluge skladištenja njihovih podataka na svojim serverima.
 
Iz Ministarstva navode da, zbog oslanjanja na "Majkrosoft" ne postoje rezervne varijante za čuvanje podataka, kao i da se radi na obnavljanju ugovora.
 
Nakon što je propao prvi tender ove godine, Ministarstvo je raspisalo novu javnu nabavku za iznajmljivanje "Majkrosoft" licenci za potrebe institucija BiH, ponude je moguće dostaviti do 14. novembra, a iz budžeta će biti izdvojeno više od 23 miliona KM bez PDV-a, navodi portal.
 
"Ministarstvo u okviru svojih ovlaštenja, propisanih procedura i Zakona o javnim nabavkama BiH, sprovodi postupak za obnovu ugovora, kako je to bila praksa i do sada", rekla je Tatarevićeva i objasnila da su sve institucije koje su koristile sporni "Majkrosoftov" pripejd servis upoznate o aktuelnoj situaciji.
 
Iz "Sys kompani", koja je poslala dopis, nisu odgovorili na pitanja portala u vezi sa ovom situacijom. Istovremeno, nema objašnjenja šta ukidanje takvog servisa može da znači kada je u pitanju svakodnevni rad institucija i eventualno pružanje usluga građanima.
 
"BL portal" navodi da rezervne opcije ne razmatraju ni u Parlamentarnoj skupštini BiH u kojoj, zbog hakerskog napada, službenici već danima ne mogu ni da priđu računarima. Iz ove institucije su portalu potvrdili da nastavljaju saradnju sa "Majkrosoftom".
 
Zlatko Vukmirović iz Sektora za odnose sa javnošću Parlamentarne skupštine BiH rekao je da usluge plaćaju redovno.
 
"Stvari će se nastaviti odvijati standardno. Mi smo regularni i licence neće isteći, ugovor sa `Majkrosoftom` ostaje, a za druge institucije ne znam", rekao je Vukmirović.
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )