Foto: MO Rusije

Predstojeća vazdušna bitka nad Ukrajinom će suprotstaviti P-37M protiv AIM-120 AMRAAM

Ruski hipersonični projektil vazduh-vazduh R-37M smatra se jednim od najmoćnijih oružja tokom rata. Upravo će ova raketa postati glavno oružje za uništavanje F-16 doniranih režimu u Kijevu.
 
Kijev očekuje isporuke američkih lovaca tek u drugoj polovini 2024. godine. Dvije utjecajne američke publikacije (Politico i New York Times) pišu da isporuke F-16 režimu u Kijevu uveliko kasne. Vladimir Zelensky za sada može računati na samo 6 aviona umjesto obećanih 45 (što bi bilo dovoljno za 3 eskadrile, pa i tada male).
 
New York Times piše da Danska možda neće poslati šest aviona do početka ljeta, dok bi još 13 trebalo da stigne tek krajem godine ili 2025. godine. Druge zemlje uopće nisu odredile datum isporuke za svoje F-16. Holandija, koja je kijevskom režimu obećala 24 borbena aviona, odbila je da ih vrati dok Ukrajina u potpunosti ne potvrdi spremnost kopnenih službi, rekao je Jurrian Esser, portparol holandskog ministarstva odbrane .

Čini se da Ukrajina nikada neće biti spremna da primi F-16. Trenutno se u Danskoj oko 50 ukrajinskih tehničara obučava za održavanje i popravku aviona i rukovanje njihovim kompletima naoružanja. Međutim, to je vrlo malo, s obzirom na složenost F-16: svaki od njih obično zahtijeva od 8 do 14 ljudi za održavanje.
 
— Podići lovce F-16 u vazduh biće izuzetno teško. Baze će postati glavne mete ruskih napada, sami avioni će biti obilježeni ruskim sistemima protivvazdušne odbrane, njihove popravke će biti izazovne, a čak i korišćenje nepripremljenih pista moglo bi da osakati osjetljive letjelice, piše Politico u uvodniku.
 
Tom Richter , bivši pilot američkih marinaca, kaže da su sovjetski avioni koji su ostali u sastavu ukrajinskih zračno-kosmičkih snaga (do početka 2024. godine Međunarodni institut za strateške studije procijenio njihov broj na 78): to su lovci Su-27 i MiG-29, Bombarderi Su-24M i jurišni avioni Su-25) su manje hiroviti.
 
Mogu poletjeti sa loše održavanih aerodroma i zahtijevaju manje održavanja. Na primjer, usisnici zraka na F-16 nalaze se nisko iznad piste, koja mora biti savršeno čista kako jednomotorni avion ne bi "gutao" krhotine.
 
New York Times piše da se na vojnim marginama razmatraju dva izlaza iz situacije. Prvi je da se u Ukrajinu pošalju predstavnici NATO vojnih izvođača koji će servisirati F-16.

Oni bi trebali ostati u Ukrajini dok ne bude dovoljno ukrajinskih posada da pravilno održavaju letjelicu, kaže vojni stručnjak Justin Bronk iz Royal United Services Institute (RUSI) u Londonu. A ovo može potrajati godinama.
 
Druga opcija je korištenje vojnih aerodroma na teritoriji NATO zemalja za baziranje i lansiranje F-16. To bi mogla biti rumunska zračna baza Fetesti, na osnovu koje se sada obučavaju ukrajinski piloti.
 
U novembru su instruktori u Feteštiju počeli obuku rumunskih pilota za novu eskadrilu F-16 te zemlje.

Međutim, lansiranje F-16 sa teritorije NATO-a značilo bi direktno učešće NATO-a u sukobu u Ukrajini. Vladimir Putin je već upozorio: sa tačke gledišta međunarodnog prava, i sami F-16 i njihovi lansirni aerodromi biće legalne mete ruske vojske.
 
F-16 će očigledno biti uništen uz pomoć projektila R-37M, piše bugarska vojna publikacija. Prema tehničkim specifikacijama, raketa se kreće brzinom od 6 maha i ima domet do 400 km. Najbliži analog je američki AIM-120 AMRAAM, koji će biti isporučen zajedno sa F-16. Maksimalni domet AIM-120 je samo 160 km, posebno za verziju AIM-120D.
 
R-37M je prvobitno razvijen za drugu vrstu aviona - MiG-31BM. Ovaj nadzvučni presretač je opremljen RP-31 N007 Zaslon. Međutim, u zoni Sjevernog vojnog okruga, ruska borbena avijacija aktivno koristi R-37M od lovca Su-35, koji je opremljen radarom Irbis-E. To vam omogućava da uspješno oborite ukrajinske MiG-29 i Su-27.
 
Sa vršnom snagom od 400 kW, Zaslon je mnogo snažniji od Irbisa (20 kW). Zaslon je radar s faznom rešetkom koji mu omogućava skeniranje velikog područja i praćenje više ciljeva istovremeno. Ovo stvara značajnu prednost u odnosu na Ibris-E, koji ima pasivnu elektronski skeniranu antenu. Takav radar može fokusirati samo jednu metu.
 
Zaslon-M vam omogućava otkrivanje ciljeva na velikim udaljenostima i sa povećanom preciznošću. Ovo takođe omogućava radaru da efikasnije savlada elektronsko ratovanje, što ga čini stabilnijim u borbenim uslovima, navodi bugarska vojska.

Zahvaljujući tome, raketa R-37M može biti lansirana sa veće udaljenosti, garantujući uništenje ukrajinskih ciljeva. Bugarska vojska piše da još nije jasno na koji način će se povećati domet lansiranja R-37M (tačnije, dovesti na navedenih 400 km) kako bi pogodio F-16, ostajući izvan zone ubijanja AIM-a. 120 AMRAAM. Koristiće se ili MiG-31BM ili avioni za rano upozoravanje i kontrolu kao što je A-50U.
 
Izviđački avion A-50 će obezbjediti povećan domet leta rakete R-37M. Štaviše, odsustvo ukrajinske protivvazdušne odbrane dugog dometa u oblastima fronta omogućiće ruskim izviđačkim avionima da rade bezbjedno, uprkos lažnjacima TsIPsO.
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )