Foto: Pixabay.com

Na osnovu člana 31. stav (2). alineja 1.) i člana 20. Statuta Razvojne agencije Grada Bijeljina člana 15. i člana 17. Pravilnika o načinu i uslovima korištenja podsticajnih sredstava za razvoj malih i srednjih preduzeća i preduzetništva, a u skladu sa Programom rada sa finansijskim planom Razvojne agencije Grada Bijeljina za 2024. godinu, direktor Razvojne agencije Grada Bijeljina raspisuje javni poziv za podsticaj razvoja novoosnovanih privrednih subjekata na području Grada Bijeljina za 2024. Godinu.

Razvojna agencija Grada Bijeljina (u daljem tekstu: Agencija) raspisuje Javni poziv za podsticaj razvoja novoosnovanih privrednih subjekata na području Grada Bijeljina za 2024. godinu, (u daljem tekstu: Javni poziv). U smislu ovog javnog poziva novoosnovani privredni subjekti su oni koji su registrovani od 1.1.2024. godine - do zatvaranja ovog javnog poziva, za obavljanje proizvodne i uslužne djelatnosti kao privredno društvo ili preduzetnik na područja Grada Bijeljina.

1. Predmet

Predmet javnog poziva je dodjela novčanih sredstava za podsticanje ulaganja u razvoj privrede, planiranih u Budžetu za 2024. godinu, na poziciji 415 200 tekući grantovi.

Ukupni iznos sredstava po ovom javnom pozivu iznosi 50.000,00 KM.

Dodjela podsticajnih sredstva (u daljem tekstu: podsticaj) izvršit će se u skladu sa Pravilnikom o načinu i uslovima korištenja podsticajnih sredstava za razvoj malih i srednjih preduzeća i preduzetništva („Službeni glasnik Grada Bijeljina“, broj: 14/24), (u daljem tekstu: Pravilnik) i na osnovu podnesene prijave koja je sastavni dio ovog javnog poziva.

2. Namjena

Podsticajna sredstva dodjeljuju se za sledeće namjene:

(1)    Dodjela bespovratnih sredstava podrazumijeva sufinansiranje dijela opravdanih ulaganja koja je privredni subjekt ima na realizaciji projekta za nabavku osnovnih sredstava kao; - refundacija uloženih sredstava.

Pod nabavkom osnovnih sredstava podrazumijevaju se; osnovna sredstva za rad koja su u funkciji izrade, pripreme i dorade finalnog proizvoda u cilju razvoja i inoviranja procesa proizvodnje u domenu obavljanja registrovane djelatnosti.

Nabavljene mašine u proizvodnji mogu biti starosti do deset godina, za profesionalnu upotrebu i namjenu u skladu sa djelatnošću privrednog subjekta.

Osnovna sredstva koja su nabavljena mogu se odnositi na:

a) uvođenje nove ili značajno poboljšanje postojeće tehnologije; informatičke opreme i alata. Podsticaj se dodjeljuje za nabavku nove informatičke opreme i ručnih alata, za profesionalnu upotrebu i namjenu u skladu sa djelatnošću privrednog subjekta.
b) ulaganja u nematerijalna sredstva; ISO standardi, HACCP, CE znak i poslovni softver.

    Podsticajem se obuhvataju aktivnosti koje su počele od 1. januara 2024. godine, pa sve do zatvaranja ovog javnog poziva.
 
(2)    Povećanje zaposlenosti – zapošljavanje adekvatne radne snage koja je neophodna za rast konkurentnosti MSP.

Prihvatljivo zapošljavanje radnika je zapošljavanje nezaposlenih lica sa evidencije Zavoda za zapošljavanje-Biro Bijeljina.

Poslodavac zapošljava radnika nakon što mu se odobre sredstva odlukom o dodjeli podsticaja.

    Korisniku podsticaja sredstva mogu biti dodijeljena samo za jednu namjenu; za nabavku osnovnih sredstava ili povećanje zaposlenosti.

    Privredni subjekti na javni poziv može dostaviti samo jednu prijavu.

3.    Troškovi koji se ne mogu finansirati

1)    Nabavka učinjena prije i poslije vremenskog trajanja navedenog predmetnim javnim pozivom;

2)    Nabavka koja je učinjena od fizičkog lica; izuzev preduzetnika koji su registrovani za obavljanje djelatnosti predmetne nabavke;

3)    Nabavka osnovnog sredstva od privrednog subjekta čiji je vlasnik istovremeno vlasnik i podnosioca prijave;

4)    Nabavke motornih teretnih vozila: kamiona, prikolica i putničkih automobila; izuzev transportno manuelnih sredstava koja su direktno uključena u proces proizvodnje;

5)    Porez na dodatu vrijednost i sve ostale propisima utvrđene takse i naknade;

6)    Troškovi koji su vezani za nabavku osnovnog sredstva kao što su: carinski i administrativni troškovi, troškovi transporta, špedicije, skladištenja, obuke i dr;

7)    Ulaganja koja se odnose na održavanja opreme i troškovi zakupa opreme;

8)    Troškovi za nadogradnje poslovnog softvera i godišnja preplata;

9)    Ulaganja koja se odnose na održavanja poslovnog prostora (renoviranje, elektro instalacije, rasvjeta, stolarija i dr.);

10)    Troškovi zakupa poslovnog prostora i režije (telefon, električna energija i dr.);

11)    Nabavka    namještaja,    polica,    klima    uređaja,    televizora,    telefona, videonadzora, alarmni sistemi, ventilatori, solarni paneli i dr;

12)    Trgovačka roba za dalju prodaju;

13)    Zajmovi i rate za otplatu kredita, kao i za reprogram kredita;

14)    Plaćanja u gotovom novcu;

15)    Računi/fakture uz koje nisu priloženi pripadajući dokazi o plaćanju;

16)    Plaćanja putem konpenzacije;

17)    Nabavka izvršena putem lizinga;

18)    Finansirenje resertifikacije sertifikata postojećeg standarda;

19)    Ulaganja iskazana na pojedinačnim računima vrijednosti manje od 500 KM bez PDV-a;

20)    Ostali troškovi koji nisu u skladu sa namjenom projekta koji je prijavljen na javni poziv.

(1)    Vlasnikom iz stava 1. tačka 3) ovog člana smatra se fizičko lice koje ima učešće u kapitalu od najmanje 40% kod podnosioca prijave i privrednog subjekta od kojeg se nabavlja osnovno sredstvo.
 
4.    Uslovi učešća

Ispunjenost uslova privredni subjekt dokazuje:

1.    Da ispunjava opšte uslove u smislu člana 10. Pravilnika.

2.    Da podnese uredno popunjenu prijavu na propisanom obrascu koji je sastavni dio ovog javnog poziva,

3.    Da je registrovan za obavljanje djelatnosti u periodu od 1. januara 2024. godine pa sve do zatvaranja ovog javnog poziva.

4.    Da nije obavljalo istu ili sličnu djelatnost i istu odjavilo 12 mjeseci prije objavljivanja ovog javnog poziva,

5.    Da je registrovana djelatnost preduzetnika kao osnovno zanimanje,

6.    Da redovno izmiruju obaveze po osnovu poreza i doprinosa u skladu sa zakonom,

7.    Da je lice za koje se traži podsticaj za zapošljavanje bilo na evidenciji Zavoda za zapošljavanje-Biro Bijeljina, prije objave javnog poziva,

8.    Da ima najmanje jednog (1) zaposlenog radnika uključujući vlasnika,

9.    Da je kandidovani projekat izrađen u skladu sa Pravilnikom i ovim javnim pozivom i da je vrijednost nabavke minimalno 1.000,00 konvertibilnih maraka bez PDV-a,

10.    Da redovno izmiruju obaveze prema Gradu Bijeljina,

11.    Da nije primio podsticajna sredstava od Agencije u prethodnoj godini,

12.    Da za iste namjene u tekućoj godini nije primio bespovratna sredstva koja potiču iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne i lokalne pomoći,

13.    Da ispunjavaju i druge uslove utvrđene Javnim pozivom i Pravilnikom o načinu i uslovima korišćenja podsticajnih sredstava za razvoj malih i srednjih preduzeća i preduzetništva.

Pravo na podsticaj ne mogu ostvariti: udruženja građana, djelatnosti iz oblasti trgovine, ugostiteljstva, igara na sreću, državni organi, organizacije i drugi korisnici budžetskih sredstava; samostalna zanimanja profesijalne djelatnosti fizičkih lica koja su registrovana u odgovarajućem registaru: advokati, notari, inžinjeri, arhitekti, poreski savjetnici, stečajni upravnici, tumači, prevodioci, novinari, umjetnici, sportisti, taksisti i druga slična zanimanja, kao i zdravstvene, zubarske, predškolske i druge ustanove. Pravo na podsticaj ne mogu ostvariti subjekti kod kojih se utvrdi zloupotreba dodijeljenih sredstava.

5.    Potrebna dokumentacija

1.    Obrazac prijave popunjen elektronski, jasno obrazložen i potpisan od strane podnosioca, a preuzima se na internet stranici www.agencijamsp.com

a)    Obrazac prijave za nabavku osnovnih sredstava (Prilog 1.)

b)    Obrazac prijave za povećanje zaposlenosti-zapošljavanje adekvatne radne snage (Prilog 2.)

2.    Ovjerena kopija Rješenja o registraciji privrednog društva ili preduzetnika koja nije starija od 30 dana od dana podnošenja prijave,

3.    Original Izvod o upisu u sudski registar koji nije stariji od 30 dana od dana podnošenja prijave na javni poziv, original ili ovjerena kopija, (izdaje Privredni sud)/

Original Uvjerenje iz registra preduzetnika da nije u postupku odjave djelatnosti, koje nije starije od 30 dana od dana podnošenja prijave na javni poziv, (izdaje Odjeljenje za privredu);

4.    Original Uvjerenje o izmirenim poreskim obavezama, od Poreske uprave Republike Srpske, koje nije starije od 30 dana od dana podnošenja prijave na javni poziv,
 
5.    Original Uvjerenje o broju zaposlenih radnika, od Poreske uprave Republike Srpske, koje nije starije od 30 dana od dana podnošenja prijave na javni poziv,

6.    Ovjerena kopija Uvjerenja o registraciji poreskog obveznika JIB,

7.    Ovjerena kopija poslednjeg Obavještenja o razvrstavanju poslovnog subjekta po djelatnosti APIF/ statistika,- podnose privredna društva,

8.    Original Uvjerenje o izmirenim obavezama prema Gradu Bijeljina, izdaje Odjeljenje za Finansije Gradske uprave Grada Bijeljina,

9.    Izjave koje se daju pod punom moralnom, matreijalnom i krivičnom odgovornošću popunjavaju se isključivo elektronski i preuzimaju kao sastavni dio obrazca prijave, ovjerne pečatom i potpisom odgovornog lica:

a)    Izjava br.1. da projekt sa kojim učestvuju u postupku dodjele podsticaja nije već podržan iz budžeta Republike Srpske ili Grada Bijeljina,

b)    Izjava br.2. o saglasnosti za korištenje datih podataka

c)    Izjava br.3. da privredni subjekt nije obavljao istu ili sličnu djelatnost

10.    Dokaz o realizaciji ulaganju po projektu je:

a) Original ili ovjerena kopija Faktura sa pripadajućim bankovnim izvodima koje se odnose na realizaciju projekta za period od 1.1.2024. godine do zatvaranja ovog javnog poziva, 11.10.2024. godine. Prihvatljive fakture su one koje su izdate na najmanji pojedinačni iznos od 500 KM bez PDV-a, i koje glase na privredni subjekt podnosioca prijave. Obavezno priložiti fotografije opreme/mašina koje su nabavljene. Ako je nabavka iz inostranstva priložiti carinske isprava.

b) Za nabavku nematerijalnih sredstava: Kopija sertifikata za standard koji je podnosilac prijave uspostavio u privrednom subjektu i Ovjerena kopija ugovora pružaoca usluge sertifikacije, Original ili ovjerena kopija Faktura sa pripadajućim bankovnim izvodima koje se odnose na realizaciju projekta, za period od 1.1.2024. godine do zatvaranja ovog javnog poziva, 11.10.2024. godine. Prihvatljive fakture su one koje su izdate od pravnog lica na najmanji pojedinačni iznos od 500 KM bez PDV-a, i koje glase na privredni subjekat podnosioca prijave.

    Prihvatljive fakture su one koje su izdate od pravnog lica.

    Nabavka osnovnog sredstva koja je učinjena od fizičkog lica nije prihvatljiva, izuzev nabavki od preduzetnika koji su registrovani za obavljanje djelatnosti predmetne nabavke ili ovlaštenih zastupnika prodaje.

    Datum izdavanja dokumenata od nadležnih organa koja se podnose na ovaj javni poziv ne može biti starija od 30 dana od dana podnošenja prijave; u smislu tačke

5. Potrebna dokumentacija; redni broj: 3,4,5 i 8.

    Ovjerene kopije dokumenata koja se podnose na ovaj javni poziv ne mogu biti starija od 30 dana od dana podnošenja prijave; u smislu tačke 5. Potrebna dokumentacija; redni broj: 2,6, i 7.

Komisija zadržava pravo da pored navedenih naknadno zatraži i dodatne dokumente, dokaze i pojašnjenja, relevantne pri odlučivanju o podnesenoj prijavi.

6.    Kriterijumi bodovanja

(1)    Komisija vrši ocjenu i bodovanje prijava koje su blagovremene, dopuštene, potpune i ispunjavaju uslove Javnog poziva i Pravilnika za jednu od namjena;

(2)    Ocjena i bodovanje prijava za nabavljena osnovna sredstva obavlja se prema sledećim kriterijumima:
 
    Stručna ocjena projekta,

    Broj zaposlenih radnika,

    Vrsta djelatnosti,

Privredni subjekt može ostvariti maksimalno 100 bodova.

(3)    Ocjena i bodovanje prijava za zapošljavanje jednog radnika boduje se do 65 bodova.

    Maksimalan iznos podsticaja koji se može dodijeliti privrednom subjektu iznosi do 10.000 konvertibilnih maraka.


7.    Razmatranje prijava

Prijave na javni poziv razmatra Komisija za provođenje postupka dodjele podsticajnih sredstava za podsticaj razvoja MSP i preduzetništva. Zadatak Komisije je da u skladu sa utvrđenim uslovima i kriterijuma razmotri i ocijeni prijave privrednih subjekata, sačini prijedlog rang-liste korisnika podsticaja.

Na osnovu kriterijuma, bodova i ispunjenosti uslova utvrđenih javnim pozivov i Pravilnikom Komisija utvrđuje Rang listu (u daljem tekstu: Lista). Vrednovanja prijavljenih privrednih subjekata sa iznosima podsticaja po pojedinačnom privrednom subjektu vrši se u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava

Lista se objavljuje na internet stranici www.agencijamsp.com i oglasnoj tabli Agencije Privredna subjekti imaju pravo prigovora na rang-listu u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Konačnu odluku o dodjeli podsticaja donosi direktor sa iznosima podsticaja po svakom privrednom subjektu. Odluka se objavljuje na internet stranici Agencije www.agencijamsp.com

Ukoliko nakon donošenja Odluke a prije potpisivanja ugovora neki od učesnika javnog poziva kome su odobrena sredstva odustane od dodijeljenih sredstava, sredstva će se dodijeliti sledećem učesniku sa Liste koji ispunjava uslove javnog poziva i Pravilnika.

8.    Ugovor o dodjeli sredstava

Učesnik Javnog poziva kome su odobrena podstivajna sredstva (u daljem tekstu: Korisnik) prije zaključivanja ugovora Agenciji dostavlja:

(1)    Izjavu da opremu neće otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korištenje, najmanje
12 mjeseci od dana potpisivanja Ugovora.

(2)    Kad je podsticaj dodijeljen poslodavcu za zapošljavanje novog radnika do potpisivanja Ugovora o dodjeli podsticaja Korisnik je dužan da dostavi dokaz o zasnivanju radnog odnosa za lice koje zapošljava:

Obrazac PD3100 iz Poreske uprave o prijavi radnika, Ugovor o radu na neodređeno i potvrdu iz Zavoda za zapošljavanje Filijala Bijeljina da je lice bilo na evidenciji zavoda prije objavljivanja Javnog poziva.

(3)    Svi korisnici podsticaja nakon preuzimanja Odluke o dodjeli podsticaja dužni su da dostave:

a) Potvrdu iz banke o otvorenom žiro računu koji je naveden u prijavi za dodjelu podsticaja kao i dokaz o likvidnosti u poslednjih 6 mjeseci.

b) blanko potpisanu i ovjerenu mjenicu sa potpisanom mjeničnom izjavom, kao instrument obezbjeđenja povrata podsticaja u slučaju neispunjenja ugovorenih obaveza i nenamjenskog utroška sredstava.

v) Izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos podsticajnih sredstava.

g) Izjavu o davanju saglasnosti za objavljivanje i korištenje ličnih podataka kao rezultata javnog poziva.
 
(4)    Ukoliko Korisnik nakon preuzimanja Odluke o dodjeli podsticaja u roku od 15 dana ne dostavi tražena dokumenta iz stava. 1., 2. i 3. smatrat će se da je odustao od dodijeljenog podsticaja, a ugovor neće biti potpisan.

(5)    Na osnovu Odluke, Agencija će zaključiti Ugovor o dodjeli sredstava sa Korisnikom sredstava kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

(6)    Prenos sredstava vrši se u ukupnom iznosu nakon potpisivanja Ugovora, u roku od 15 dana nakon potpisivanja Ugovora Agencija će dati nalog za isplatu Odjeljenju za finansije koje vrši konačan prenos odobrenih sredstava sa računa Trezora Grada Bijeljina u korist korisnika podsticaja na njegov žiro račun otvoren kod poslovne banke.

Za sve što ovim javnim pozivom nije predviđeno primjenjivat će se Pravilnik o načinu i uslovima korišćenja podsticajnih sredstava za razvoja malih i srednjih preduzeća i preduzetništva („Službeni glasnik Grada Bijeljina“, broj: 14/24) i Program rada za 2024. godinu.

9.    Podnošenje prijave

Prijava na javni poziv sa pripadajućom dokumentacijom dostavlja se u zatvorenoj koverti na adresu:

Razvojna agencija Grada Bijeljina ulica Meše Selimović 22A, Poštanski fah 187 Bijeljina
PREPORUČENOM poštom ili lično na gore navedenu adresu u vremenu od 7 do 15 časova, sa naznakom:

NE OTVARATI prije sastanka Komisije

„Prijava na javni poziv za podsticaj razvoja novoosnovanih privrednih subjekata na području Grada Bijeljina za 2024. godinu

Na poleđini koverte obavezno navesti pun naziv i adresu podnosioca prijave ovjerenu pečatom privrednog subjekta.

Blagovremenom dostavom prijave putem pošte, smatra se preporučena pošiljka predata pošti najkasnije do isteka poslednjeg dana roka Javnog poziva, ovjerena pečatom prijemne pošte, sa jasno naznačenim datumom predaje, bez obzira na datum prispjeća.


Datum otvaranja: 19. septembar 2024. godine - datum zatvaranja: 11. oktobar 2024. godine.

Krajnji rok za podnošenje prijava je 11. oktobar 2024. godine.

Nepotpune i neblagovremene prijave neće biti predmet razmatranja.

Dodatne informacije mogu se dobiti putem telefona 055/204 024 i putem elektronske pošte email@agencijamsp.com

Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )