Foto: Anadolu Agency

Tek što se otvorila željno čekana prioritetna dionica auto-puta Bar – Boljare, od Smokovca do Mateševa, duga 42 kilometra, postavilo se pitanje o nastavku gradnje prema Andrijevici i dalje do krajnje tačke – Boljara, na granici sa Srbijom.

I dok iz Vlade najavljuju brzu akciju u smislu pripreme dokumentacije za dionicu od Mateševa do Andrijevice, izvori Investitora upućeni u projektovanje kažu da će zadatak biti težak iz nekoliko razloga.

 Prvi je obimnost projekta, a drugi, možda važniji – cijena građevinskog materijala koja leti u nebo. Tek je cijena čelika na svjetskim berzama nešto oslabila u posljednje vrijeme, ali sve one projekcije koje smo mogli čuti u ranijem periodu kada je u pitanju cena gradnje deonice prema Andrijevici, ne važe. Na njih dodajte makar 35 odsto – kazao je izvor Investitora koji nije htio javno da govori o ovoj temi.

A šta su bile projekcije? Prema Vladinoj informaciji iz 2018. godine, postoji nekoliko scenarija za dionicu Mateševo – Berane – Boljare. Prema prvoj varijanti dužina dionice iznosila bi 49,15 kilometara, sa 29 mostova i osam tunela. Cijene izgradnje bila bi 661,74 miliona evra. Prema drugoj varijanti dužina dionice bila bi 49,18 km, imala bi 35 mostova i 12 tunela, a izgradnja bi koštala 780,77 miliona evra.

– To znači da bi se, u najboljem slučaju, po trenutnim troškovima, za dionicu moralo platiti otprilike kao i za prioritetnu, milijardu evra, ili čak više- navodi izvor Investitora.

Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )