Foto: Pixnio

​Rumunski brend je odlično prihvaćen na tržištu i doživljava pravu renesansu. Prodajne brojke su fascinantne (sa 268.000 prodatih primjeraka Sandero je prošle godinje bio najprodavaniji novi putnički automobil u Evropi) pa zato Dacia radi na širenju asortimana i popunjavanju segmenata u kojima do sada nisu bili prisutni. Nakon Bigstera u C-SUV segmentu, Dacia će postati novi igrač i u popularnoj Golf klasi.

Dacia je konkurentan brend u skoro svim segmentima tamo gdje se traže pristupačni automobili i zato nije spreman da odustane ni od jednog inča teritorije. Zato radi punom parom na dugoj listi novih proizvoda koji će biti lansirani u narednim godinama i to u segmentima gdje do sada nisu bili prisutni. Tako je nedavno predstavljen Bigster - prvi Dacijin SUV u C segmentu.

Navodno je rast kineskih automobila stavio Daciju u stanje pripravnosti, mada brend pod čvrstom palicom Renaulta odlično napreduje iz godine u godinu. Brend trenutno finalizuje detalje obnove dva svoja ključna modela Sandera i Joggera. Oba modela će doživjeti redizajn, čime će njihov dizajn, tehnološka oprema i mehanika biti ažurirani da bi ostali privlačni kupcima.

Međutim, nisu samo kineski proizvođači motiv, Dacia želi da popuni rupe koje su nastale u zadnjih desetak godina, budući da su s tržišta nestali tradicionalni modeli. Jedan od novih modela popularnog brenda pristupačnih automobila trebalo bi da bude kompakt u popularnoj Golf klasi.

Očekivano ili ne, ali Rumuni vide priliku da lansiraju vozilo koje će preokrenuti C segment i zadati težak udarac kineskoj automobilskoj industriji, ali preoteti i pokojeg kupca Golfu, Astri, Ceedu i Scali. Evropsko tržište se osipa u popularnoj kompaktnoj klasi, pa Dacia istovremeno vidi priliku da popuni i rupe koje će dodatno nastati odlaskom Focusa krajem ove godine, ali i svih ostalih koji su napustili ovaj segment.

Dacia dakle radi na svom prvom kompaktu u C segmentu, što znači da će Sandero dobiti većeg brata. Dacia u Golf klasi postaje sve izvjesniji projekat; rumunska marka ima zadatak da unese revoluciju u C klasu, tačnije na tržište pristupačnijih kompaktnih automobila.

"Rumunski Golf" ili bolje rečeno "rumunski Megane" još uvijek nema ime, ali je izvesno da će biti razvijen na dobro poznatoj donatorskoj CMF-B platformi (Renault Clio i svi ostali Dacia modeli). Automobil će samim tim biti dostupan s novom generacijom elektrifikovanih motora, odnosno uključivaće standardne benzinske, dvogorivne (LPG) i naravno hibridne (HEV) varijante.

Cijena će naravno biti ključna, ali to je još uvijek nemoguće približno prognozirati, ali s obzirom na više nego poznatu Dacijinu filozofiju i tehniku kreiranja automobila na manjoj i tehnološki rasterećenijoj platformi, prvi rumunski kompakt će vjerovatno biti najpovoljniji u klasi. Špekuliše se da bi kompakt sa značkom Dacije u salonima trebao da se pojavi najkasnije do 2027. godine, prenosi "AutoBlog".

Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )