Foto: Pixabay

​SUV C segment je najprodavaniji na Starom kontinentu.

O velikom naletu SUV segmenta priča se već godinama, no činjenica je da je ta niša praktično uništila MPV modele, a ujedno i minimalizovala učešće limuzina na evropskom tržištu.
 
Podaci za mart ukazuju da je SUV C segment bio najpopularniji među Evropljanima sa više od 233.000 registracija (-19%). Odmah iza njega nalaze se subkompaktni krosoveri. Za takve četvorotočkaše, kao što je recimo Toyota Yaris Cross, tokom marta se odlučilo više od 201.000 potrošača u ovom dijelu svijeta, uz pad prodaje od 13%.
 
Tek na trećoj poziciji nalaze se tradicionalni hečbek aduti iz B segmenta, koji iako dominiraju listom najprodavanijih modela, ipak u zbiru prepuštaju lidersko mjesto braći sa "proterenskim" izgledom.
 
U martu je ukupno prodato 189.604 vozila iz ove klase, što predstavlja za 22% slabiji rezultat naspram marta 2021. godine.
 
Nekadašnji evropski bestseleri iz C segmenta i dalje se dobro drže, ali su daleko od vodećih klasa. Kompakti su u trećem mjesecu 2022. godine nakupili 142.628 registracija, uz vrlo izražen manjak od 32%. Osim poemnutih segmenata, apsolutno sve ostale klase imaju ubjedljivo manje od 100.000 isporučenih automobila u navedenom mjesecu, što dovoljno govori o frapantnoj razlici koja se stvorila između SUV segmenta i ostatka tržišta.
 
Šta više, rast popularnosti SUV modela je, primjera radi, toliko ubio MPV klasu, da se u zvaničnim izvještajima više ni ne pominje diferencijacija među minivanovima po gabaritima.
 
Ne, svi MPV modeli zajedno su u martu u Evropi imali 17.213 dostavljenih vozila. E, to se zove tragedija, prenosi AutoRepublika.
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )