Foto: nezavisne.com
Fićom proizvedenim prije 45 godina, Baranin Ifet Pačariz sa suprugom stigao je do Sarajeva preko Šćepan Polja na međunarodni susret oldtajmera.
Imali su, kako navode, ugodnu vožnju. Nepunih 300 kilometara prešli su za nešto više od pet sati, a Ifet kaže da je vozio u prosjeku 60 km/h.
Loš put na dionici od Šćepan Polja do Foče nije bio težak jer fića, kako ističu sagovornici Primorskog portala, ima udobna sjedišta „kao fotelja”.
Povod za odlazak u Sarajevo sredinom maja bio je međunarodni susret ljubitelja starih automobila koji se u glavnom gradu BiH održava od 2007. godine.
„Moja fića je proizvedena 1980. godine. Već 18 godina dolazim u Sarajevo na ovu manifestaciju gdje se okupljaju ljubitelji oldtajmera. Zaista lijepo druženje – upoznaš mnogo novih ljudi iz svih republika nekadašnje Jugoslavije i drugih zemalja: Mađarske, Austrije, Njemačke, Slovenije, čak i iz Amerike”, kazao je on.
Fićo možda nije najstariji automobil koji je učestvovao na manifestaciji u Sarajevu, ali je najmanji i među najatraktivnijim za današnje vrijeme. Izloženi uz rijeku Miljacku, preko puta Gradske vijećnice, ispred Inat kuće, oldtajmeri su privukli pažnju brojnih Sarajlija i turista.
„Volim stare automobile. Ranije sam imao folciku, a već godinama fiću. Fićom smo supruga i ja bez problema stigli iz Bara do Sarajeva. Sve funkcioniše, u odličnom je stanju. Fića je izuzetno udoban automobil. Na skupovima, a i mimo događaja kad se pojavim fićom, posebno djeci je zaista interesantan. Najviše pažnje posvećuju fići. Na našim prostorima ovo auto ima istorijsku ulogu. Generacije su porasle uz fiću. Danas je jako zapažena”, kaže Ifet.
Na pitanje je li stariji fićo ili vlasnik – Ifet uz osmijeh kaže: „Stariji sam ja.”
„Istina, bio sam mali kada je proizvedena moja fića. Kupio sam ovo auto od Beograđanina koji je namjeravao da je ostavi na otpad. Vozilo je bilo godinama u garaži, on ga nije upotrebljavao. Posrećilo se da stupimo u kontakt i kupio sam fiću. Kompletno sam je kasnije restaurirao. Ja sam autolimar i lakirer”, kaže Ifet čija fića ima nesvakidašnju boju – svijetloplavu.
„Ofarbao sam fiću u fabričku boju. Ova svijetloplava je boja prvih serija fića. Inače, prva fića je proizvedena u Kragujevcu 1953. godine. Takođe, jedna serija fapova imala je istu boju. U Sarajevu, na susretu oldtajmera, fića kod starijih posjetilaca podstakne emocije, nostalgiju za Jugoslavijom. Djeci je interesantna, žele da sjednu u to malo auto. Brojnim generacijama nekadašnje Juge fića je bila limuzina”, kaže Ifet Pačariz, dodajući da ne vozi fiću samo kad ide na susrete oldtajmera.
„U Baru fića je garažirana, ali kad je lijepo vrijeme, dođe mi da napravim đir. Gdje god se pojavim, fića privuče pažnju. Ljudi se fotografišu, pitaju za detalje o brzini, karakteristikama”, navodi sagovornik Primorskog portala.
On kaže da je na fići maksimalna brzina gravirana 120 km/h.
„Ali ne može toliku brzinu razviti. Ja sam je vozio po boljim putevima 100 km/h. To je maksimum”, tvrdi Ifet.
Ako je fića „ljubimac” kome se posvećuje posebna ljubav i pažnja – šta Ifet vozi svakodnevno?
„Mercedes C klase. Iz Mercedesa uživam da sjednem u fiću. Zanimljivo je”, istakao je Ifet Pačariz.
Strastveni ljubitelj starih automobila uživa u tome da fiću sačuva od zaborava.