Foto: srpskainfo.com

Mjenjač se može pokvariti iz brojnih razloga, a nekoliko je povezano s greškama u upotrebi ili vozačevim greškama.

HAK-ov tehnički stručnjak Marin Morava objasnio je kako sami možemo skratiti radni vijek mjenjača. Ne pritisnemo li dovoljno snažno kvačilo pri mijenjanju brzina može doći do zvuka koji podsjeća na struganje.
 
– Ako vam se to dogodilo prvi put vjerovatno se neće štetno odraziti na ispravnost rada mjenjača. Učestalim ponavljanjem ovog događaja moguće je oštetiti sinhroni prsten nivoa prenosa na kojem se ova radnja često događa. Kod oštećenja sinhronih prstena dolazi do gubitka njihove uloge da izjednače broj okretaja između dva vratila kako bi se lakše i bez smetnje promijenio nivo prenosa. Vozač će ovaj problem prilikom promjene nivoa prenosa osjetiti kao povećanje otpora kod kretanja ručice mjenjača brzina prilikom ubacivanja u brzinu, uz prisutnost mehaničkog krckanja u prenosniku. Preporuka je s ovim tipom neispravnosti u što kraćem vremenu otići na servis automobila jer mogući su i drugi uzroci koji mogu uzrokovati slične simptome prenosnika prilikom promjene nivoa prenosa, kao što su neispravan rad spojnice ili loša podešenost iste – rekao je.

Svako čekanje može samo povećati problem.

– Može doći do prisutnosti metalnih strugotina u mjenjačkom ulju koje nastaju neredovnim habanjima prilikom promjene nivoa prenosa. Ostaci metalnih strugotina štete ležajevima mjenjača i zupčanicima, a u najgorem slučaju moguće je potpuno oštećenje mjenjača te gubitak pogona vozila – kaže stručnjak.
 
A evo šta se može dogoditi ako pri velikoj brzini vozila prebacimo mjenjač iz, na primjer, 6. nivoa prenosa u 2. nivo prenosa, prenosi Revija HAK.
 
– Otvorena je mogućnost izlaska iz maksimalno određenog broja okretaja motora što naravno može biti štetno za mehaniku motora do razine većih mehaničkih oštećenja motora – rekao je Morava.
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )