Foto: undefined

Zanosne plavuše idealnih oblina brinule su neke roditelje, pa su pravili peticije protiv djevojčicama omiljenih barbika. Igrice pune nasilja i krvi vječita su okosnica rasprava psihologa o tome kako utiču na razvoj dječje psihe. Ulje na vatru ovih dana doliva i hagi vagi – simpatično čudovište koje djeca nose oko vrata u raznim bojama.

 
 
Široki osmjeh, oštri zubi i krupne oči – nije lik iz horor filma, ali jeste iz video-igrice. Reč je o čudovištu hagi vagi. Roze, crvena, plava, zelena, vole ga i djevojčice i dječaci.

 
Nijedna lutka ne može da bude štetna za dijete. Važan je kontekst, kao i to kako će je roditelji predstaviti djetetu. Čak i najstrašnije lutke mogu biti korisne.
 
"Može da utiče negativno, ali to zavisi od načina na koji je djete došlo do igračke i kakvo značenje daje toj igrici. Kontekst u kome se dijete igra sa igračkom i načina na koji je koristi zapravo daje to značenje da li je nešto strašno ili nije stašno. Osim toga, te neke igračke mogu da koriste i za prevazilaženje određenih strahova, ali u svemu tome moraju da učestvuju odrasli", objašnjava Branka Tišma, psiholog.
 
Hagi vagi je za kratko vrijeme postao veoma popularna plišana igračka među djecom. Na njegovim rukama postoji čičak, pa ga djeca najčešće nose oko vrata.
 
U vrtiću, koji je posjetila ekipa RTS-a, kažu da djeca od početka pandemije ne donose svoje igračke iz bezbjednosnih razloga, pa ovu igračku do sad nisu viđali u dečjim rukama.
 
"Djeca vole ono što je moderno i sve ono što se dešava u društvu ono što diktiraju mediji, to djeca vole. Djeca vole igračke, crtane junake, uvijek aktuelne Nindža kornjače, Mašu i medveda, ali nismo do sad imali iskustva sa nekim igračkama koje su bile problematične, bar ovdje kod nas, u vrtiću", navodi Katarina Čairović, vaspitač u PU "Dambo".
 
Igre koje podstiču maštu, kreativnost i kretanje najbolje su za decu. Ni plava barbika, ni šareni hagi vagi ni "Bratz" lutke neće loše uticati na djecu, ako roditelji pronađu vremena da se igraju sa njima.
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )