Foto: Pixino
Glavna prepreka kupovini električnog automobila danas je cijena. Ako subvencije i pomažu u snižavanju cijena jasno je da su električni automobili još skupi. A subvencije neće trajati vječno.
Međutim, s padom cijene kWh i cijene baterija u Kini zahvaljujući demokratizaciji ove tehnologije, cijene vozila na struju bi trebalo da se postepeno smanjuju, a i grupa Kia-Hyundai namjerava da učestvuje u tom trendu, budući da dvije marke rade na novoj LFP (litijum-gvožđe-fosfat) bateriji.
Kao što je najavljeno u saopštenju za javnost, Hyundai Motor i Kia su pokrenuli projekat razvoja katodnog materijala za LFP baterije. U saradnji s Hyundai Steelom i EcoPro BM-om, tržišnim liderom u katodnim materijalima, ova strategija ima za cilj direktnu sintezu materijala bez stvaranja prekursora za proizvodnju katodnih materijala za LFP baterije. Ovo rješenje bi imalo prednost, budući da se katodni materijali u LFP baterijama proizvode dodavanjem litijuma prekursorskim materijalima kao što su fosfat i gvozdeni sulfat.
Proces direktne sinteze istovremeno dodaje fosfat, gvozdeni prah i litijum bez stvaranja zasebnog prekursora. Time se eliminiše jedan korak proizvodnje, smanjujući emisije opasnih materija tokom proizvodnje i troškove proizvodnje.
LFP baterije nude duži ciklični vijek trajanja od drugih vrsta litijum-jonskih baterija. Mogu da izdrže veliki broj ciklusa punjenja i pražnjenja (često više od 2000 ciklusa) bez značajne degradacije.
Osim toga, litijum-gvožđe-fosfat je toplotno stabilan i manja je vjerovatnoća od pregrijavanja, požara ili eksplozije u poređenju s drugim vrstama litijum-jonskih baterija.
LFP baterije ne koriste kobalt ili nikl, koji su skupi i ponekad problematični s etičkog stava. To znači da imaju niže troškove proizvodnje, što znači uštede za proizvođače i, potencijalno, za potrošače, prenosi "AutoBlog".