Foto: klix.ba

Često pitanje vozača je da li je isplativo konvertovati benzinski motor na LPG? Treba uporediti troškove konverzije i atesta, potrošnju goriva i stvarnu korist kako bismo približno utvrditi šta se više isplati.

Razumijevanje potrošnje LPG-a u odnosu na benzin je ključno ako razmišljate prevashodno o prilagođavanju vašeg vozila radi uštede goriva. Kod nas nema poreskih pogodnosti ili besplatnog parkinga kao u pojedinim EU zemljama, tačnije postoje dodatni nameti, tako da treba sve temeljito staviti na papir.

Iako se tečni naftni gas (LPG) pojavljuje kao sve češća alternativa, važno je procijeniti da li se zaista isplati u poređenju s tradicionalnim benzinom. U obzir treba uzeti godišnju kilometražu, ostale troškove, ali i tehničke zahtjeve vozila.

Koliko LPG automobil troši više od benzinca?

Automobil koji troši osam litara benzina na 100 km može potrošiti oko devet do 10 litara LPG-a za istu udaljenost. Potrošnja LPG-a je nešto veća, ali to je kompenzovano znatno nižom cijenom po litri.

Ako uzmemo u obzir da plin košta otprilike upola manje od benzina tu dobivamo ključnu uštedu. Stoga, čak i ako vozilo troši malo više plina, konačna ušteda po pređenom kilometru je i dalje značajna, posebno na dugim putovanjima ili čestoj upotrebi.

Iako vozilo prvenstveno radi na LPG, potrebne su mu male doze benzina za specifične zadatke. Ovaj benzin djeluje kao rashladno sredstvo i mazivo za motor, sprječavajući pregrijavanje i prerano trošenje ventila.

Osim toga, svaki put kada pokrenete automobil na hladnom startu, on se pokreće u benzinskom režimu i automatski prelazi na LPG nakon nekoliko sekundi. Ovaj doprinos je minimalan, ali neophodan.

Koji tip motora je pogodniji za LPG?

Mnogi se pitaju da li tip motora utiče na potrošnju? Sve zavisi od tipa motora, odnosno vrste ubrizgavanja.

Motori s MPi ubrizgavanjem su poželjnija opcija za konverziju na LPG, ali njih je sve manje u ponudi. Ustvari, općenito je sve manje na tržištu atmosferskih benzinaca, iako su neki više, a neki manje pogodni za ugradnju instalacije. Kod ove vrste motora, upotreba benzina je gotovo simbolična. Koristi se samo za pokretanje i održavanje određenih optimalnih parametara sagorijevanja. Uštede su znatno veće od modernih motora s direktnim ubrizgavanjem.

Motori s direktnim ubrizgavanjem su upitni za konverziju. Kombinovana potrošnja goriva je ovdje veća. Benzin može činiti i do 20 posto ukupne potrošnje, s sve zavisi od stila vožnje i sistema upravljanja gorivom. Uprkos tome, razlika u cijeni u poređenju s korištenjem samo benzina je i dalje povoljnija za vozila s plinskom instalacijom. No, kod ovih motora treba biti temeljitiji u procjeni isplativosti.

Da li se isplati izvršiti konverziju automobila na LPG?

Ključno je procijeniti cijenu po kilometru, a ne samo potrošene litre. Ako vozite svakodnevno ili idete na duga putovanja, ušteda goriva nadoknađuje početne troškove konverzije. Nadalje, LPG održava performanse bez smanjenja snage ili udobnosti, pa ćete biti zadovoljni u tom pogledu.

Vozila prilagođena LPG-u uglavnom imaju manje trošenje motora, zahvaljujući čistijem sagorijevanju. To se prevodi u rjeđe provjere i smanjenu potrebu za proizvodima poput aditiva za benzin, iako je dobra ideja provjeriti sa servisom da li se neki preporučuju za mješovitu upotrebu.

Iako LPG generiše manje zagađujućih emisija, to u našem slučaju ne omogućava nikakve povlastice. Čak štaviše, registracija je skupa za vozila s plinskom instalacijom. Istovremeno, automobili na benzin konvertovani na LPG moraju svako pet godina proći atest, odnosno reatest (ne u svim dijelovima BiH), što dodatno povećava cijenu korištenja i ujedno smanjuje uštedu spram običnog benzinca.

Takođe, vlasnici vozila s plinskom instalacijom trebaju slijediti plan održavanja. Pored rutinskih provjera (ulje, filteri, itd.), LPG sistem, injektori plina i ventili moraju se periodično provjeravati. Kad je sistem uredan i ne stvara poteškoće vlasnicima, održavanje je jednostavno, ali je najbolje da se obavlja u specijaliziranim radionicama. Na sreću, takvih bar imamo sve više.

Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )