Foto: x.com
Centar za istraživanje nesreća u saobraćaju vodi istragu o udesu putničkog aviona na aerodromu "Nikola Tesla" 18. februara. U istragu je, osim Srbije, uključeno još pet zemalja.
Evo kako je izgledao E-195 reg. OY-GDC kompanije Marathon airlines koji leti za ErSrbiju večeras posle prinudnog sletanja na BEG.😕 pic.twitter.com/crLJURHeDa
— Peđa Vučetić (@Pedjijatar) February 18, 2024
Osim vazdušnim, Centar za istraživanje nesreća bavi se vodnim i željezničkim nezgodama, što je definisano Zakonom o istraživanju nesreća u vazdušnom, željezničkom i vodnom saobraćaju iz 2015. godine, kada je Centar i osnovan. Jasno je utvrđeno koje događaje i nesreće Centar može da istražuje, a propisano je i da istraga mora da se završi za godinu dana.
Iskustvo je važno, ali je teško pronaći stručnjake
U Centru rade iskusni saobraćajni i mašinski inženjeri. Takve stručnjake je teško pronaći u našoj zemlji, kažu upućeni.
Iskustvo je važno, jer nekad na terenu nema očevidaca, snimaka niti bilo koje druge informacije. Za svaku nesreću koju istražuju formiraju posebnu radnu grupu.
"Pored stručnjaka koji rade kao stalno zaposleni u Centru, mi imamo bazu podataka stručnjaka koji su spoljni saradnici, to je preko 60 stručnjaka iz raznoraznih institucija. Svaki pojedinačni slučaj je nova radna grupa koja je sastavljena shodno onome šta jeste glavna tematika", navodi Petrović, prenosi RTS.
Podsjetimo, pilot aviona koji je 18. februara poletio za Diseldorf sa beogradskog aerodroma "Nikola Tesla" ubrzo je nakon poletanja tražio da odmah sleti, što je izazvalo blagi zastoj u aeordromskom saobraćaju.
Er Srbija je saopštila da je let JU324 iz Beograda do Diseldorfa, koji je obavljala partnerska kompanija, vraćen u Beograd zbog tehničkih razloga.