Foto: klix.ba

Danas kada imamo svijet na dlanu i detaljno servirane podatke u digitalnoj formi upotpunjene multimedijalnim sadržajem, pretraga kao uvod u kupoprodaju je lakša nego ikad. No, ne tako davno, postojali su mali oglasi u printanom izdanju s najosnovnijim podacima, koji su zahtijevali mnogo više komunikacijskih vještina i snalažljivosti nego danas.

U drugoj polovini devedesetih i početkom 2000-tih, tada daleko od digitalizacije koja će nam desetak godina poslije servirati malu revoluciju u pretrazi i omogućiti svijet na dlanu, postojali su tek besplatni mali oglasi kao najrelevantnije izdanje u tom periodu.

Oni najbrži bi petkom ujutro kupovali printano izdanje "malih" oglasa, kako bi prije drugih napravili dobar ulov, jer je ponuda bila oskudna. Sitnim fontom ispisani oglasi sa osnovnim podacima i naravno s fiksnim telefonskim brojem, bili su dovoljni da nas pokrenu da krenemo u proces kontaktiranja vlasnika i ispitivanja o svim ostalim podacima, koji ne bi stali u sićušni format tankim linijama omeđenih oglasa.

Iako su i tada oni stariji i mudriji izgovarali da je vrijeme novac, tada smo ga bar imali mnogo više nego danas. Bilo je dovoljno da vlasnik vozila sroči bar malo kreativniji oglas, bez ijedne slike naravno, i kupac bi se ulovio i lako odlučio da krene na put u drugi grad kako bi pregledao automobil i eventualno zaključio kupoprodajni ugovor.

Mali oglas broj 1: Yugo 45, Meksiko plave boje

Tako je jedan poznanik "zapucao" u Vareš, jer ga je privukao oglas na kojem je pisalo: "Prodajem Yugo 45 Meksiko plave boje". Marketing zaista čini čuda. Tek kasnije opjevani Yugo 45, tada s privlačnim i ne tako čestim, ali zvanično s Meksiko plavim lakom, završio je u našem glavnom gradu kako bi jedan početnik stekao neophodno iskustvo. Tada se smatralo, ko nauči voziti na nekom od Zastavinih automobila koji su šeprtljavo sastavljani po Fiatovoj licenci, da će mu sve ostalo poslije biti lako voziti.

Omiljeni poslijeratni auto, još s asocijacijom na daleki Meksiko, pokazao se na kraju kao pozitivno iskustvo. Plaćen ispod 2.000 njemačkih maraka, s niskom potrošnjom i lako dostupnim dijelovima, omogućavao je mobilnost skoro za šaku maraka.

Mali oglas broj 2: Škoda Favorit, kobitovan pod

Drugi poznanik je nasjeo na oglas u kojem je stajalo: "Prodajem Škodu Favorit, kraj ’89. godine, u fabričkom stanju, bonus - kobitovan pod." Danas se novi automobili nude s višegodišnjom garancijom na prohrđavanje, ali nekad su vlasnicima starijih automobila preporučivane zaštite poda na bazi bitumena, pogotovo za automobile koje je već bila načela korozija.

Takvim premazom zaštićen pod garantovao je još godine i godine korištenja bez rizika da ćete u jednom trenutku voziti automobil kao što to rade Flinstonsi. Kobit u praktičnijem sprej izdanju postoji u ponudi i danas, samo se automobili manje premazuju.

Mali oglas broj 3: Ford Orion, kupovina na punomoć

Komšija koji se "zakačio" za dizelski Ford Orion iz 1986. godine, uvezen iz Njemačke, zato što je imao veći gepek od Escorta, nije bio velike sreće. Iako se se vlasnikom brzo dogovorio da kupovinu "četverovratnog Escorta" obave bez odjave, već uz tada popularnu metodu davanja punomoći u opštini – što je vlasnik i naveo u oglasu kao mogućnost, motor Fordovog "repaša" prolupao je svega par kilometara nakon što se rastao od starog vlasnika. On nije htio da čuje da vrati sav novac, ali je pristao da učestvuje u finansiranju u generalku.

Digitalna era i beskonačne mogućnosti
Kada povučemo paralelu između nekadašnjeg listanja ogromnog novinskog formata malih oglasa, poziva telefonom i postojanja vremena na pretek, i današnjih digitalizovanih platformi koje omogućavaju pretragu uz klikove, skrolove, beskonačno filtriranje podataka, slanja poruka, postavljanja javnih pitanja, dijeljenja sadržaja i na kraju slanja personalizovano snimljenog videa za kupca, pomislimo kako nas je vrijeme preskočilo. Ne možemo pobjeći od činjenice da danas vremena zaista imamo sve manje i da je brzi tempo života, s jedne strane unakazio užitak držanja novina u rukama, a s druge prilagodio rad uz multitasking do granica izdržljivosti, uključujući često i beskonačno gubljenje vremena.

Vrijeme je pregazilo obrazac i formu malih oglasa, pa to vjerovatno mnogi i ne smatraju prevelikom gubitkom, ali ne možemo se oteti dojmu da, u današnje vrijeme digitalizacije, sve više i sami postajemo izgubljeni i otuđeni. Izgubili smo fokus na važne stvari, baš kao što se Yugo 45 Meksiko plave boje prije 20-tak godina otisnuo ka novom vlasniku i izgubio u pravcu juga, a smeđi Orion završio na jednom autootpadu kod Kiseljaka, jer mu nažalost nije pomogla ni druga specijala.

Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )