Koliko često gledate u ovaj mjerač na instrument tabli i zašto je to važno?
Izvor: B92
×
0
Podijeli
Foto: pixabay
Do sada niste bili posebno zainteresovani za pokazivač temperature rashladne tečnosti motora? To je ozbiljna greška.
Na instrument tabli postoji jedan pokazivač koji mnogi vozači uzimaju zdravo za gotovo. U pitanju je indikator koja prikazuje trenutnu temperaturu motora.
Da li se sjećate koju vrijednost je pokazivao mjerač temperature kad ste zadnji put vozili automobil? Ne sjećate se? Tačno … a njegova uloga je veoma važna, podsjeća sajt Automobili.ba.
Prije svega, vozač na osnovu njega zna kada može početi da koristi motor u punom kapacitetu, odnosno na višim obrtajima – najbolje je pričekati da se motor u vožnji zagrije prije nego što se upustite u oštriju vožnju, sa jače pritisnutom papučicom za gas.
Drugo, pokazuje da li se motor ne pregrijava tokom vožnje – a pregrijavanje može dovesti do pucanja dihtunga glave motora ili čak bloka.
Koja je temperatura optimalna?
Obično bi trebalo da osciluje oko 90 stepeni Celzijusa (ili oko polovine skale u modelima gdje stepeni nisu naznačeni).
Neki proizvođači postavljaju optimalnu temperaturu za dati motor na 90, a neki na 87 ili 93 stepena. Informacije o tome mogu se pronaći u priručniku za upotrebu vozila.
Gledanje pokazivača ključno je iz dva razloga. Prvo, vozač može vidjeti koliko brzo motor dostiže normalnu radnu temperaturu.
Drugo, omogućava vam da vidite da li postoje neka odstupanja od normiranih vrijednosti.
Kada mjerač temperature pokazuje grešku?
Kakvo ponašanje mjerača temperature treba da privuče vozačevu pažnju? Takvih je zapravo puno.
U nastavku je navedeno nekoliko primjera:
• motor vrlo brzo postiže temperaturu u hladnom danu – možda nema dovoljno rashladne tečnosti ili se djelimično smrzla,
• motor ne dostiže radnu temperaturu nakon duge vožnje – mogući kvar termostata
• temperatura motora raste i ulazi u crveno polje – moguć je kvar termostata, a takođe moguće je da rashladni sistem negdje ima pukotinu, pa tečnost curi,
• indikator temperature "poskakuje" – jednom pokazuje 105, a jednom 80 stepeni.
Ako vozač tokom vožnje primijeti bilo kakvo odstupanje od radne temperature, trebalo bi da što ranije potraži pomoć mehaničara. Što prije reaguje, to bolje.
Dugotrajna vožnja sa nezagrijanim motorom znači veću potrošnju goriva (čak i za litar-dva). Sa druge strane, često pregrijavanje motora može dovesti do skupog kvara, a u najgorem slučaju ćete ga morati zamijeniti, što sa sobom nosi ogromne troškove.