Foto: Pixino
Proizvođač iz Miovenija je u posljednjih 12 godina proizveo milion vozila s dvogorivnim sistemom benzin/plin. Logan je najpopularniji model s ovim dvogorivnim sistemom, jer Eco-G verziju bira 55 odsto njegovih kupaca.
Dacia modeli s oznakom Eco-G, sve su popularniji i popularniji, pogotovo kada je iz upotrebe izašao štedljivi dizel. Prema podacima rumunskog proizvođača, Eco-G motori predstavljaju ove godine oko 30 odsto prodaje marke.
Logan je najpopularniji model s ovim dvogorivnim sistemom, jer Eco-G verziju bira 55 odsto njegovih kupaca. Sljedeći model na listi je Sandero, uključujući Sandero Stepway čiju prodaju čini 48 odsto verzija s plinskom instalacijom, te Jogger sa 44 odsto prodaje LPG verzija. Globalno, najvažnija tržišta za Dacia Eco-G gamu su Italija, Francuska, Njemačka, Španija i Poljska.
Rumuni su izračunali da u režimu rada na plin, Dacia modeli u prosjeku emituju 10 odsto manje CO2 od onih opremljenih ekvivalentnim benzinskim motorima. Od 2012. godine do danas Dacia je proizvela milion vozila s benzinskim motorom prilagođenim da radi na i tečni naftni gas poznatiji kao LPG ili TNG.
S obzirom da je Duster bio posljednji model s dizelskim pogonom, a da je nedavno lansirani nasljednik ostao bez njega, potražnja za Eco-G modelima može ići samo uzlaznom putanjom. Automobili u ovoj verziji s motorom koji koristi dvije vrste goriva, ne samo da su štedljiviji od benzinaca, pa čak i od dostupnih hibrida, oni su u praksi cjenovno među najpovoljnijim.
Na nekim tržištima, zbog ekoloških bonusa, vozila s LPG instalacijom imaju jednaku cijenu kao obični benzinci, prenosi "AutoBlog".