Foto: SHUTTERSTOCK

Važno je znati da lijeva traka služi za brzu vožnju, pa je zabranjeno preticanje iz desne trake, osim u slučaju nekih nepredviđenih okolnosti.

Nijemci su poznati po automobilima i dobrim putevima, a mnogim vozačima je san da voze bez ograničenja po tamošnjem autobanu (autobahn).

Međutim, da li zaista možete da stisnete "gas do daske" i jurite koliko želite?

Na tim dijelovima auto-puteva automobili u prosjeku voze 113,5 km/h, piše HAK revija.

Ove podatke je objavio Institut njemačke privrede (IW) iz Kelna, koji ih je prikupio uz pomoć automatskih mjernih mjesta u Sjevernoj Rajni-Vestfaliji.

IW je naveo da je zabilježen veliki broj automobila koji voze oko 130 km/h.

Za potrebe studije, tokom četiri mjeseca ljeta 2024. godine, praćeno je skoro 1,9 milijardi putničkih automobila koji su prošli pored mjernih mjesta. Od njih, 83 odsto je vozilo sporije od 130 km/h, deset odsto između 130 i 140 km/h, dok je samo oko jedan odsto vozilo brže od 160 km/h.

Tokom vikenda je saobraćaj bio malo brži nego tokom radnih dana. Čak i tokom sunčanih dana, sa dobrom vidljivošću, većina automobila vozila je između 100 i 130 km/h.

Ograničenje brzine ipak postoji
Oko 70 odsto nhemačkih auto-puteva nema fiksno ograničenje brzine, ali se preporučuje vožnja do 130 km na sat. Na ostalim duonicama se vozi do 100 ili 120 km na sat zbog krivina, gustog saobraćaja ili iz ekoloških razloga.

Autoban bije dobar glas jer je visokog kvaliteta, sa debljim slojevima asfalta nego u drugim zemljama. Putevi su dizajnirani tako da omoguće stabilnu vožnju i pri velikim brzinama.

Važno je znati da lijeva traka služi za brzu vožnju, pa je zabranjeno preticanje iz desne trake, osim u slučaju nekih nepredviđenih okolnosti.

Putevi su se nekada zvali "Reichsautobahn" - Autoban Rajha. Naime, vladar nacističke Njemačke, Adolf Hitler, pokrenuo je radove na izgradnji puteva iako se ideja pojavila još ranije. Najmanje 136.000 ljudi je radilo na izgradnji saobraćajnica. Pravljeni su tako da mogu da izdrže i težinu aviona tako da su tokom Drugog svjetskog rata služili i kao piste.

U ratno vrijeme nije bilo toliko automobila, pa su autobanom uglavnom prolazili biciklisti.

Njemački zakon propisuje da na svakih 30-40 km postoji benzinska pumpa, a ono što je najvažnije na ovim auto-putevima nema putarina za vozila do 3,5 tona.

Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )