Foto: Cafe.ba
Novo istraživanje o održivosti kompanije Mastercard otkriva značajan porast posvećenosti potrošača očuvanju životne sredine kao rezultat pandemije COVID-19. Više od dvije petine ispitanih Evropljana (48%) smatra da je smanjenje njihovog ugljičnog otiska sada važnije nego prije pandemije. Zapravo, više od polovine Evropljana (52%) postalo je svjesnije toga da njihovi postupci mogu uticati na okolinu, a generacija Z i milenijalci (58%) prednjače u tome.
Ovo signalizira rastući
trend ka ekološki osvještenoj potrošnji među ljudima koji svoju kupovinu i korištenje
programa nagrađivanja pretvaraju u akcije u korist planete.
Želja ka
svjesnijoj potrošnji porasla je tokom posljednje decenije. Međutim, promjene u
stavovima i akcijama naglo su se povećale kao direktna posljedica COVID-19
pandemije. Kako potrošači postaju svjesniji vlastitih postupaka, gotovo tri petine
ispitanika (58%) vjeruje da bi se kompanije trebale ponašati na održiviji i
ekološki prihvatljiviji način, a generacija Z je predvodnik ovog trenda
razmišljanja (62%). Takođe, kao tri glavna problema na koja Evropljani žele da se
kompanije i brendovi usredotoče pored suočavanja s pandemijom, su smanjenje
otpada (39%), rješavanje problema zagađenja plastičnim proizvodima i ambalažom
(38%), i smanjenje zagađenja vazduha i vode (35%).
Kao dio
sveobuhvatne platforme održivosti kompanije Mastercard, 2020. je osnovana
Koalicija Neprocjenjiva Planeta. To je dugoročno opredjeljenje kompanije da
pomogne kako poslovnim subjektima, tako i potrošačima da daju svoj doprinos i podršku
planeti s ciljem sadnje 100 miliona stabala. Pored toga, razvijen je i Mastercard kalkulator ugljičnog otiska u saradnji sa švedskom FinTech
kompanijom Doconomy. Ovaj alat je integrisan u globalnu Mastercard mrežu i
omogućava bankama da ga prihvate i da se prilagode ekološki osviještenim potrošačima
koji traže više načina kako bi bili informisani o svojoj potrošnji. Kalkulator
pruža pristup uvidima i informacijama o uticaju ugljika i omogućava ljudima da
lakše doprinesu očuvanju životne sredine.
Mark Barnet, predjsednik kompanije Mastercard za Evropu rekao je:
„Neophodno je da kompanije shvate svoju ulogu u naporima za očuvanje planete, ne samo zato što su potrošači strastveni po tom pitanju, već i zato što je to ispravna stvar za uraditi. Na kraju krajeva, ovo je planeta svakog od nas i postoji kolektivna odgovornost da se pokrene akcija. Od kako traje pandemija, zabrinutost za očuvanje životne sredine eksponencijalno je porasla, a istim tempom moraju rasti i naše aktivnosti".
Kalkulator ugljičnog otiska omogućava potrošačima da dobiju presjek emisije ugljika koju stvara njihova kupovina u različitim kategorijama. Proračuni se zasnivaju na nezavisno provjerenom Åland indeksu i mogu se dalje poboljšati relativnim i lako razumljivim ekvivalentima (poput broja stabala potrebnog za apsorpciju iste količine CO2), kao i savjetima o tome kako živjeti na održiviji način. Potrošači takođe imaju mogućnost da doprinesu projektima obnove šuma u okviru Koalicije Neprocjenjiva planeta - bilo doniranjem ili korištenjem programa nagrađivanja vjernosti koje sprovode banke.
Banke mogu bez problema integrisati Kalkulator ugljičnog otiska u svoje mobilne aplikacije putem novog API interfejsa koji je sada dostupan na Mastercard Developers.
PR