Foto: Srpskainfo
U prve dvije sedmice izborne kampanje za Lokalne izbore političke strane u Bosni i Hercegovini potrošile su 862.554 KM na oglašavanje u medijima.
Podaci su prekupljeni
putem praćenja medijskog sadržaja koje je za potrebe Transparensi International
u BiH (TI BIH) provela media monitoring agencija.
Podaci se odnose samo
na zakup prostora na televiziji i printanim medijima, a na ovo treba dodati i
iznos od 136.300 KM kolika je tržišna vrijednost produkcije video spotova i
oglasa koji su emitovani u ovom periodu, što ukupni iznosi gotovo milion KM.
– Preko 63% ovog iznosa
potrošen je u drugoj sedmici izborne kampanje, a broj emitovanih oglasa
povećava se kako se približava dan izbora. Zanimljivo je da je od posmatranih
15 najvećih političkih stranaka u BiH gotovo cijeli ovaj iznos potrošilo šest
partija. Najveći dio troškova za izradu i emitovanje oglasa do sada su imali
SNSD 351.357 i PDP 325.852 KM a radi se o procijenjenoj tržišnoj vrijednosti
emitovanja oglasa i izrade video spotova- navodi se u istraživanju za TI BiH.
Slijede SDS sa
troškovima oglašavanja od 145.127KM , Ujedinjena Srpska 90.878KM, SDA 43.568 i
DEMOS 41.520 s tim da je SDA tek u drugoj sedmici kampanje intenzivirala
emitovanje oglasa.
Podaci obuhvataju samo
oglašavanje na televizijama i u printanim medijima, odnosno 12 TV stanica i 34
štampana medija iz cijele Bosne i Hercegovine, dok iznosi koji su potrošeni na
druge vidove oglašavanja trenutno nisu dostupni.
Iz TI naglašavaju da će
prikupljeni podaci biti upoređeni sa izvještajima političkih partija kako bi se
utvrdilo koliko stranke prikazuju stvarne iznose prihoda sa kojima raspolažu.
Zloupotreba javnih
servisa
– U prve dvije sedmice
izborne kampanje na tri javna televizijska servisa zabilježeno je 1.982
pojavljivanja javnih funkcionera koja su svojim sadržajem ukazivala na
promociju njihovih političkih i stranačkih stavova. Najveći broj ovakvih
nastupa funkcionera (1.369) zabilježen je na RTRS, 371 na BHRT i 242 na FTV.
Iako izborni zakon propisuje da u emisijama elektronskih medija nijedan politički
subjekt ne smije imati povlašten položaj, kao ni funkcioneri na svim nivoima
vlasti koji su kandidati na izborima, u praksi se dešava suprotno- tvrde u TI
BiH.
Dodaju da je za dvije
sedmice, od 1.369 ovakvih nastupa na RTRS, čak 1.080 odnosio na nastupe nosilaca
javnih funkcija iz SNSD, a njihovim stavovima posvećeno je preko 77 sati
programa.
U istraživanju za TI
BiH stoji da su znatno više prostora od ostalih dobili član Predsjedništva BiH
Milorad Dodik (192 nastupa, 10 sati programa) i gradonačelnik Banjaluke Igor
Radojičić koji je ponovo kandidat za tu funkciju, a koji se za dvije sedmice
pojavio 108 puta na RTRS, što ukupno obuhvata 7,6 sati programa ovog javnog
emitera.
– Nakon funkcionera iz
SNSD, najviše prostora u emisijama RTRS dobili su funkcioneri iz Ujedinjene
Srpske koji su se pojavili 65 puta, zatim SDA (55), DEMOS (39), DNS (27) SDS
(34), SPS (10), PDP (8). Od početka kampanje najviše prostora na BHRT dobili su
nosioci javnih funkcija iz SNSD koji su se pojavili 130 puta, a njima je
posvećeno 5,6 sati programa. Funkcioneri iz SDA imali su 94 pojavljivanja (3,9
sati programa), a iza njih su funkcioneri iz SBB-a koji su se u programu ovog
javnih emitera pojavili 28 puta- stoji u izvještaju TI.
Dodaje se da na FTV
javni funkcioneri koji dolaze iz SDA imali su 75 pojavljivanja, što je trajalo
nešto više od 6 sati programa, a nakon njih najviše su bili zastupljeni javni
funkcioneri iz SNSD (49 pojavljivanja), DF (21) i SBB (21) .
U TI ističu da na ova
dva javna emitera nije zabilježeno da je neko od javnih funkcionera pojedinačno
dobio znatno više prostora od ostalih.