Foto: Srpskainfo

U prve dvije sedmice izborne kampanje za Lokalne izbore političke strane u Bosni i Hercegovini potrošile su 862.554 KM na oglašavanje u medijima.

Podaci su prekupljeni putem praćenja medijskog sadržaja koje je za potrebe Transparensi International u BiH (TI BIH) provela media monitoring agencija.

Podaci se odnose samo na zakup prostora na televiziji i printanim medijima, a na ovo treba dodati i iznos od 136.300 KM kolika je tržišna vrijednost produkcije video spotova i oglasa koji su emitovani u ovom periodu, što ukupni iznosi gotovo milion KM.

– Preko 63% ovog iznosa potrošen je u drugoj sedmici izborne kampanje, a broj emitovanih oglasa povećava se kako se približava dan izbora. Zanimljivo je da je od posmatranih 15 najvećih političkih stranaka u BiH gotovo cijeli ovaj iznos potrošilo šest partija. Najveći dio troškova za izradu i emitovanje oglasa do sada su imali SNSD 351.357 i PDP 325.852 KM a radi se o procijenjenoj tržišnoj vrijednosti emitovanja oglasa i izrade video spotova- navodi se u istraživanju za TI BiH.

Slijede SDS sa troškovima oglašavanja od 145.127KM , Ujedinjena Srpska 90.878KM, SDA 43.568 i DEMOS 41.520 s tim da je SDA tek u drugoj sedmici kampanje intenzivirala emitovanje oglasa.

Podaci obuhvataju samo oglašavanje na televizijama i u printanim medijima, odnosno 12 TV stanica i 34 štampana medija iz cijele Bosne i Hercegovine, dok iznosi koji su potrošeni na druge vidove oglašavanja trenutno nisu dostupni.

Iz TI naglašavaju da će prikupljeni podaci biti upoređeni sa izvještajima političkih partija kako bi se utvrdilo koliko stranke prikazuju stvarne iznose prihoda sa kojima raspolažu.

Zloupotreba javnih servisa

– U prve dvije sedmice izborne kampanje na tri javna televizijska servisa zabilježeno je 1.982 pojavljivanja javnih funkcionera koja su svojim sadržajem ukazivala na promociju njihovih političkih i stranačkih stavova. Najveći broj ovakvih nastupa funkcionera (1.369) zabilježen je na RTRS, 371 na BHRT i 242 na FTV. Iako izborni zakon propisuje da u emisijama elektronskih medija nijedan politički subjekt ne smije imati povlašten položaj, kao ni funkcioneri na svim nivoima vlasti koji su kandidati na izborima, u praksi se dešava suprotno- tvrde u TI BiH.

Dodaju da je za dvije sedmice, od 1.369 ovakvih nastupa na RTRS, čak 1.080 odnosio na nastupe nosilaca javnih funkcija iz SNSD, a njihovim stavovima posvećeno je preko 77 sati programa.

U istraživanju za TI BiH stoji da su znatno više prostora od ostalih dobili član Predsjedništva BiH Milorad Dodik (192 nastupa, 10 sati programa) i gradonačelnik Banjaluke Igor Radojičić koji je ponovo kandidat za tu funkciju, a koji se za dvije sedmice pojavio 108 puta na RTRS, što ukupno obuhvata 7,6 sati programa ovog javnog emitera.

– Nakon funkcionera iz SNSD, najviše prostora u emisijama RTRS dobili su funkcioneri iz Ujedinjene Srpske koji su se pojavili 65 puta, zatim SDA (55), DEMOS (39), DNS (27) SDS (34), SPS (10), PDP (8). Od početka kampanje najviše prostora na BHRT dobili su nosioci javnih funkcija iz SNSD koji su se pojavili 130 puta, a njima je posvećeno 5,6 sati programa. Funkcioneri iz SDA imali su 94 pojavljivanja (3,9 sati programa), a iza njih su funkcioneri iz SBB-a koji su se u programu ovog javnih emitera pojavili 28 puta- stoji u izvještaju TI.

Dodaje se da na FTV javni funkcioneri koji dolaze iz SDA imali su 75 pojavljivanja, što je trajalo nešto više od 6 sati programa, a nakon njih najviše su bili zastupljeni javni funkcioneri iz SNSD (49 pojavljivanja), DF (21) i SBB (21) .

U TI ističu da na ova dva javna emitera nije zabilježeno da je neko od javnih funkcionera pojedinačno dobio znatno više prostora od ostalih.

 

Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )