Foto: ilustracija

Potreba za dolivanjem ulja u motor nije baš prijatna situacija, koja, pogotovo na putu, može biti stresna za manje iskusne vozače.

Svaki motor sa unutrašnjim sagorjevanjem troši čak i minimalne količine ulja, što u slučaju nekih agregata, posebno onih istrošenijih, može zahtjevati dopunu. U tom slučaju najbolje je koristiti isto ulje koje je u motoru. Ali šta ako ne znamo o kakvom je ulju riječ ili ga nemamo sa sobom?

Ako količina ulja u motoru padne na opasno nizak nivo, na koji ukazuje lampica ili računar u vozilu, nemojte odlagati dopunu. Nedovoljna količina maziva može dovesti do opasnosti od oštećenja motora.
 
Dopunjavanje bilo kojeg motornog ulja biće u velikoj većini slučajeva bolja opcija od zanemarivanja niskog nivoa, piše sajt Automobili.ba. To, međutim, ne znači da je miješanje ulja uvek potpuno bezbjedno i zdravo za motor.
 
Što je dopunjeno ulje po karakteristikama bliže orginalu ili preporukama proizvođača, manji je rizik od negativnih učinaka dolivanja. I ne radi se tu o miješanju proizvoda različitih marki ili cjenovnih nivoa, jer to zapravo i nije važno.
 
Pre bi trebalo da se usredsredimo na njihove specifikacije i moguća odstupanja.
 
Mineralna, sintetička ili polusintetička?

Danas to zapravo nije važno Progresivni razvoj naftne industrije i kontinuirane tehnološke promjene postepeno brišu razlike između gore navedenih kategorija, a pojedine klase viskoznosti SAE ne moraju biti strogo povezane sa vrstom ulja.
 
Generalno, ulja iste specifikacije, bez obzira na bazu, u potpunosti se miješaju, ali postoji mala opasnost od nekompatibilnosti sa aditivima koji se koriste u uljima. U izuzetno rijetkim slučajevima, na primjer, mogu poništiti međusobne karakteristike ili između njih može doći do hemijske reakcije.
 
Zato ako želimo biti sigurni da do takvog problema neće doći, koristićemo isto ulje za dopunjavanje, a ukoliko želimo da koristimo neko drugo ulje, trebalo bi ga u potpunosti zamijeniti.
 
Koje ulje koristiti za dopunu?

Ako koristite, na primer, ulje 5W30 ili ulje koje preporučuje proizvođač vašeg automobila, dodajte 5W30.
 
Ako umesto toga ubacite malu količinu, na primer 10W30, takođe se neće dogoditi ništa loše. Važno je ciljati što bliže preporučenim vrijednostima.
 
Međutim, sjetite se zamki koje vas mogu čekati. Uglavnom govorimo o Low SAPS i Longlife uljima.
 
Prva grupa se obično koristi u dizel motorima opremljenim filterom čestica. Ovo se zove ulje sa malo pepela, čiji je zadatak produžiti vijek trajanja filtera. Odabirom proizvoda koji ne zadovoljava ove standarde, rizikujete brže začepljenje DPF-a ili njegovo oštećenje.

Drugu grupu čine Longlife ulja prilagođena dužim servisnim intervalima. Njihovo miješanje sa standardnim proizvodima može značajno smanjiti vijek trajanja sredstava protiv starenja i smanjiti kvalitet podmazivanja pri većoj kilometraži.

Zaključak
Ulja se mogu miješati, ali uzimajući u obzir njihove specifikacije, iako će u ekstremnim slučajevima bilo koje ulje biti bolje nego bez ulja.
 
Dopunjavanje sredstva koje nije ono koje se inače koristi u motoru, međutim, uvijek nosi rizik da dobijena smjesa neće biti optimalna za motor.
 
Da biste izbjegli rizik, dobro je u prtljažniku nositi litar onog ulja koje je u motor sipano prilikom poslednjeg servisa.
 
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )