Foto: unsplash.com

Google će u decembru izbrisati milione naloga za Gmail, Drive i Photo servise, kao dio bezbjednosne mjere zaštite korisnika.

Inicijativa ima za cilj da riješi problem ranjivosti neaktivnih naloga, koji se možda oslanjaju na zastarjele ili ponovo korišćene lozinke i nemaju dvofaktorsku autentifikaciju.
 
Iz kompanije Google ističu da su ovi zanemareni nalozi podložni kompromtovanju i zlonamjernim napadima, što dovodi do potencijalnih rizika kao što je krađa identiteta, ili postaje kanal za protok zlonamjernog sadržaja poput spam pošte.

Proces brisanja će se fokusirati na Google naloge koji su neaktivni dvije godine, uključujući podatke u okviru Google Workspacea – Docs, Drive, Meet, Calendar i Google Photos. Važno je napomenuti da se ove smjernice primjenjuju isključivo na lične korisničke Google naloge, a ne na naloge kompanija, škola i drugih entiteta.
 
Postepeno brisanje u fazama će početi prvo sa nalozima koji su kreirani, ali nikada nakon toga više nisu korišćeni. Google planira da više puta obavijesti vlasnike naloga preko njihovih registrovanih adresa e-pošte, kako bi ponudio dovoljno upozorenja prije brisanja.
 
Kako da sačuvate svoj nalog?
 
Da bi nalog ostao aktivan i izbjegao brisanje, korisnicima se savjetuje da se na njega prijave najmanje jednom u dvije godine. Aktivnosti koje se smatraju korišćenjem naloga obuhvataju: čitanje ili slanje e-pošte, korišćenje Google Drive-a, gledanje YouTube video snimaka, preuzimanje aplikacija iz Google Play prodavnice, obavljanje Google pretraga i korišćenje funkcije "Sign in with Google" za eksterne aplikacije ili usluge.
 
Pored toga, postojeće pretplate koje su povezane sa Google nalogom, doprinose održavanju aktivnog statusa naloga.
 
Ovaj proaktivni pristup podstiče vlasnike naloga da redovno koriste svoje Google usluge, pojačavajući bezbjednost naloga i odvraćajući potencijalne zlonamerne napade usljed duže neaktivnosti.
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )