Foto: Nezavisne novine/Anadolija

Nedostatak vozača na području Unsko-sanskog kantona dovodi u pitanje opstanak auto-prevozničkih preduzeća, a ni važeći zakonski propisi ne idu im naruku, kaže Ismet Salešević, predsjednik Udruženja auto-prevoznika "Bus", koje okuplja članova s područja ovoga kantona.

"Problem je ogroman jer nemamo dovoljno vozača sa D kategorijom, a razlog je što mladi vozači odlaze na rad u inostranstvo, gdje postoji ogromna potražnja za vozačima svih profila. Ako vam kažem da je u posljednje četiri godine na području Sanskog Mosta i Ključa samo jedna osoba položila za D kategoriju, sve će vam biti jasno. Nažalost, i taj kandidat nas je napustio i otišao u Njemačku", kaže Salešević.

Dodaje kako su zbog toga primorani da angažuju penzionere na ovim poslovima, ali da je problem što se određenim zakonskim propisima njihov angažman dovodi u pitanje.

Salešević ističe da, kada se radi o Federaciji BiH, važeći Zakon o cestovnom saobraćaju ne dozvoljava da vozilima koja spadaju u D kategoriju, kao što su autobusi ili kamioni, upravljaju lica sa navršenih 65 ili više godina starosti.

"Inspekcije, bar kada je u pitanju naš kanton, tu su rigorozne i strogo nas kažnjavaju. Međutim, s druge strane imamo Zakon o radu FBiH koji dozvoljava osobama starijim od 65 godina da imaju radni angažman, mada se, istina, ne precizira o kojim branšama je riječ. Tako imamo situaciju da su ova dva zakona u koliziji i neophodna je njihova harmonizacija", kazao je Salešević.

Prema njegovim riječima, na području Republike Srpske ne postoji slično ograničenje kada se radi o vozačima sa pomenutom starosnom granicom, a to nije slučaj ni u međunarodnom prometu.

"Mi imamo situaciju da naši vozači sa 65 ili više godina bez problem voze u međunarodnom saobraćaju, a kada ih inspekcija zaustavi u našem kantonu, uredno im napišu kaznu. Naravno, svi oni se, prije nego što sjednu za volan, podvrgnu obaveznom ljekarskom pregledu i zaduže svoje vozačke kartice", dodaje Salešević.

Zbog navedenih problema iz Udruženja "Bus" uputili su prijedloge nadležnim federalnim institucijama sa zahtjevom da se harmoniziraju federalni zakonski propisi i da se omogući radni angažman vozača sa navršenih 65 i više godina starosti.

Ukoliko ne dođe do izmjena, kaže Salešević, to će neminovno dovesti do gašenja firmi, jer neće imati ko da vozi, pišu Nezavisne.

Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )