Foto: GS
Šteta u „Željeznicama RS“ (ŽRS) zbog uništavanja dijela pruge u Jablanici dostigla je skoro tri miliona maraka, a po svemu sudeći biće još i veća.
Katastrofalne poplave koje su prije skoro dva mjeseca, tačnije 4. oktobra, pogodile Donju Jablanicu dovele su i do prekida željezničkog saobraćaja prouzrokovanog oštećenjem pruge na dionici Konjic - Jablanica.
- „Željeznice“ trpe ogromnu štetu. Mjesečno smo na gubitku 1,5 miliona maraka, odnosno sada smo već u minusu tri miliona. Početak obnove je najavljen za subotu, 20. novembar (danas), ali je pod znakom pitanja prema informacijama iz FBiH da li će tako i biti - kazali su „Glasu“ u „Željeznicama“.
Pitanje je, navode, i da li će poslovi koje su obavljali do uništavanja pruge u Jablanici i dalje biti njima povjereni.
- Pitanje je hoće li „Elektroprivreda“ Srbije zadržati i dalje ovu rutu prevoza uglja za Srbiju. Pravi iznos štete imaćemo tek kada pruga bude sanirana i kada vidimo da li će pojedini poslovni partneri nastaviti da i dalje sarađuju sa nama - poručuju iz „Željeznica“.
Takođe navode da su prilikom poplave u Doboju 2014. godine, odnosno kada je voda na ulazu u taj grad na jednom dijelu odnijela dio pruge, institucije Srpske brzo reagovale.
- Tada je oštećenje pruge bilo sigurno manje, ali smo za 15 dana uspjeli da sve vratimo u prvobitno stanje. Apsurdno je da svi trpimo štetu i nakon skoro dva mjeseca - navode u ovom javnom preduzeću.
Koliko su nadležni u FBiH zanemarili obnovu pruge najbolje nam ilustruju podaci da je dnevno 1945. godine pruge Brčko - Banovići rađeno pola kilometra, a pruge Sarajevo - Šamac kilometar za dan.
- U Jablanici imamo uništenih nekih 80 metara pruge. Nemar nadležnih u ovom slučaju izbio je u prvi plan - poručuje izvor „Glasa“ iz „Željeznica RS“.
Zbog nemarnosti na obnovi pruge u Jablanici smijenjena je i kompletna uprava „Željeznica FBiH“, a federalni premijer Nermin Nikšić je ove sedmice najavio da će turska firma „Cengiz“ sanirati prugu i donirati konstrukciju za konačno rješenje sanacije pruge u Jablanici.
- Zastoj u obnovi trase željezničke pruge nije samo odgovornost bivše uprave „Željeznica“. Tu smatram odgovornom i Vladu pa naravno i sebe, kao najodgovornijeg u Vladi. Posebno mi je krivo zbog činjenice da sam predugo vjerovao da će doći do realizacije dogovora koji smo imali odmah u prvoj sedmici nakon nesreće između javnih preduzeća „Željeznice“, „Autoceste“ i „Ceste“ u FBiH - kazao je Nikšić.
Najavio je i da pravdanja za dalje čekanje za obnovu pruge nema, ali i da više neće trpjeti nove opstrukcije od bilo koga.
Poljuljan plan poslovanja
IZ „Željeznica RS“ nedavno su saopštili da je zbog uništavanja dijela pruge u Donjoj Jablanici iz opravdanih razloga obustavljen transport za komitente „Alumina“ Zvornik, „Elektroprivredu“ Srbije, „Studen-Agranu“ Brčko i „Gikil“ iz Lukavca.
- Obustava je na snazi i za robu koja se prevozi i iz luke Ploče i ka njoj u stanicama Doboj, Prijedor, Lukavac i Kreka, kao i za tranzitne relacije iz srednje Evrope. Obavijestili smo komitente, kao i resorno ministarstvo o svemu, imajući u vidu da je prekidom željezničkog saobraćaja na području FBiH ugrožena i realizacija plana poslovanja i da su znatno smanjeni prihodi iz osnovne djelatnosti - poručili su tada iz „Željeznica“.