Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL

ONO što hrvatske pomorske vlasti, a i ostale institucije, nisu bile u stanju učiniti gotovo godinu, sada su riješile začas i konačno upisale bilješku o sankcijama u obrazac za upis sankcionisane jahte Irina VU, piše Jutarnji list.

Upis privremene mjere ograničavanja raspolaganja imovinom proveden je u četvrtak, 19. januara. Samo dan uoči obraćanja Olega Butkovića, potpredsjednika vlade i ministra mora, koji je u petak obznanio da je bilo problema sa sankcionisanom imovinom osoba koje se povezuju s Vladimirom Putinom, za koje je sam preuzeo punu odgovornost pa je odmah i prenio na trojicu iz sistema smijenivši šefa sigurnosti plovidbe, lučkog kapetana u Šibeniku i šefa podružnice ispostave.
 
Što će biti s posadom?
Još je uvijek otvoreno pitanje sudbine pomoraca, osobito komadanta broda, koji su jahtom otišli iz Hrvatske u Tursku još početkom oktobra, ako ne i prije - iako je ona bila pod sankcijama i trebala je biti zapečaćena u betinskom škveru. Koliko se može čuti iz pomorskih krugova, riječ je o četiri pomorca sa splitskog područja i jednoj stjuardesi s područja BiH. Naravno, to će utvrđivati neko drugi.
 
Iako sankcije nisu bile vidljive mjerodavnim vlastima, odnosno nisu bile upisane ni u jedan državni informacijski sistem pa je jahta otplovila u suton čistih papira i mahnula Hrvatskoj, bit će zanimljivo ustanoviti na koji način je akcija organizirana i izvedena.
 
Jesu li, naime, ljudi s broda znali da se blokada ne vidi u sistemu, kako su to doznali i jesu li im lokalne pomorske vlasti zaista brod zapečatile, uručile službenu obavijest, kao što tvrde više razine vlasti, ili su im tek usmeno dojavili?
 
Jahta nestala još u oktobru
Podsjetimo, luksuzna jahta Irina VU, u vlasništvu bivše supruge ruskog oligarha Ališera Usmanova, bliskog prijatelja ruskog predsjednika Vladimira Putina, bila je pod sankcijama EU, SAD-a i Velike Britanije te je imala zabranu isplovljavanja.
 
Bila je usidrena u Betini na Murteru, a prema podacima s internetske stranice, iz betinske marine isplovila je 6. oktobra u 10:14, a 9. oktobra oko 12 sati bila je u turskoj luci Didim. Kako bi jahta izašla iz hrvatskih teritorijalnih voda, morala je u Dubrovniku proći policijsku i graničnu kontrolu te kontrolu Lučke kapetanije.
 
Kako su pisali mediji, na njeno mjestu u Betini uplovila je druga, gotovo identična jahta. Uglavnom, za njom je izdata međunarodna potjernica, a DORH, SOA i međunarodne agencije istražuju kako je jahta završila u Turskoj usprkos tome što je bila pod blokadom.

U julu jahta zaplijenjena, u oktobru je isplovila, a Ministarstvo je to doznalo u januaru
Radi se o 35 metara dugoj i 240 tona teškoj jahti, modelu Sunseeker Predator 115, koja plovi pod hrvatskom zastavom, a luka upisa joj je Split. Kao vlasnik broda navodi se kompanija Leraux Yachts (Cayman) Limited, koja je registrovana na karipskim Kajmanskim otocima.
 
Zanimljivo je i kako je Usmanovljev tim reagovao na tvrdnje Slobodne Dalmacije da se radi o njegovoj jahti napisavši da jahta nije njegova iako ga demantuje internetska stranica Russian Asset Tracker, koja prati rusku imovinu.
 
Kako je još prije rekao državni sekretar u Ministarstvu vanjskih poslova Frano Matušić, oni su obavijest da jahte nema dobili 10. januara, a 12. januara je stalna Skupina za primjenu i praćenje provedbe međunarodnih mjera ograničavanja zatražila sve informacije jer je, kako je naveo, taj čin grubo kršenje režima sankcija.
 
Podsjetio je da je 13. jula stalna skupina donijela odluku da se ta jahta zamrzne jer je utvrđena povezanost s osobom koja je na listi sankcija Europske unije te je zadužila Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture da provede odluku o zamrzavanju te imovine. Drugim riječima, u julu je jahta bila zamrznuta, u oktobru je isplovila, a Ministarstvo je to doznalo u januaru.
 
Butković se posipa pepelom
Prošle nedjelje je Butković rekao da su napravljeni određeni propusti. Riječ je, kazao je, o dva propusta Ministarstva mora.
 
"Prvi propust odnosi se na samo pečaćenje i nadzor te jahte jer nikome ne možete objasniti da je jahta zapečaćena u julu, a da se tek u januaru saznaje da nje tamo nema jer je u oktobru otišla sa suvog veza", rekao je Butković uoči sjednice vlade. "Drugi propust odnosi se na propust pravovremene dostave informacije svim lučkim kapetanijama u Hrvatskoj. Jahta u ovom konkretnom slučaju javila se Lučkoj kapetaniji u Dubrovniku, a ona nije imala saznanja koje su jahte na popisu onih koje su pod blokadom", dodao je.
 
Ministar Butković odlučio je otpustiti troje ljudi. "Razriješio sam načelnika sektora za sigurnost plovidbe koji je imao ulogu javiti svim kapetanijama te lučkog kapetana u Šibeniku i voditelja ispostave u Betini. Odradio sam s njima razgovore. Ti ljudi nisu to učinili namjerno, ovo je greška koja im se dogodila i u tom smislu vjerujem da se to više neće dogoditi. Ne želim sada nikoga razapinjati, ti ljudi će biti razriješeni i protiv njih će biti pokrenuti stegovni postupci", napomenuo je.
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )