Lokalno tržište polovnih automobila u Južnoj Koreji počinje da se hladi jer ekonomski pad i rastuće kamatne stope dovode do oštrog pada prodaje polovnih automobila širom zemlje, prema saopštenju zvaničnika iz auto-industrije.
Zbog pandemije Covid-19, tržište polovnih automobila je doživjelo privremeni i neviđeni rast cijena, a dodatno je na to uticala i nestašica poluprovodnika, prenosi Korea Times.
Neki dileri kažu da je primjetno smanjenje broja kupaca za više od 20 odsto u obilasku polovnih automobila i da su visoke kamate postale težak teret za dilere dok pokušavaju da dovedu vozila na prodaju sa aukcija polovnih automobila.
Kupovna moć potrošača je takođe u brzom padu jer kamatne stope u velikim bankama prelaze 10 procenata.
"Planirala sam da kupim polovni strani automobil, ali je kamata previsoka, pa sam odlučila da odložim svoju odluku", rekla je žena po prezimenu Park.
Stručnjaci su savjetovali da je u eri visokih kamata potrebno obezbijediti što više gotovine prilikom kupovine vozila.
K Car, glavna kompanija za prodaju polovnih automobila, analizirala je prosječnu tržišnu cijenu u novembru na osnovu 740 domaćih i uvezenih modela. Stopa pada cijena domaćih polovnih automobila porasla je sa 35 odsto u oktobru na 54 odsto u novembru. Uvezeni automobili su pokazali još veću stopu pada, povećali se sa 39 odsto u oktobru na 62 odsto ovog mjeseca.
"Generalno gledano, cijene polovnih automobila imaju tendenciju pada u novembru i decembru u pripremi za promjenu u modelnoj godini", rekao je zvaničnik industrije polovnih automobila i dodao da su cijene polovnih automobila brzo porasle tokom posljednjih nekoliko godina, i došle na nivo psihičkog otpora koji postaje još teži za kupce da obave kupovinu.