Foto: autostar24.hr
Njemački autoklub - ADAC je, tokom prošle godine, izveo čak 3,7 miliona intervencija pomoći na putu i, zahvaljujući tome, stvorio jednu od najpouzdanijih baza podataka.
Koji automobili, dakle, ne zadaju mnogo glavobolje svojim vlasnicima, a koji se često nalaze na listi intervencija ADAC-ovih mehaničara?
Ukupno je u statistiku uvedeno 113 modela automobila, od kojih se njih 18 smatraju nepouzdanima. Statistički uzorak obuhvatio je modele između 2010. i 2017. godišta.
U klasi mikro automobila najpouzdanija je Toyota Aygo, a pohvale zaslužuje i VW Fox. Sa druge strane, nepouzdan je Smart Forfour (najviše problema imaju godišta 2015. i 2016.), a za njega se vezuju problemi sa akumulatorom i alternatorom. Tu je i Fiat 500 sa problemima sa mjenjačem. Hyundai i10 je odličan u godištima 2010. - 2013, dok su novije generacije ocijenjene kao solidne. Solidan je i Ford Ka, a isto važi i za Seat Mii, Škodu Citigo, VW up! i Opel Adam.
Kod malih automobila kao pouzdani su se pokazali mnogi modeli: Audi A1, Citroen C3, Fiat Punto, Honda Jazz, Mazda CX-3, Mini, Mitsubishi Space Star, Peugeot 2008, Renault Captur, Suzuki Vitara i Toyota Yaris. Dva nepouzdana vozila su Hyundai i20, godište od 2011. do 2014. (problemi sa svećicama i paljenjem), kao i Opel Meriva iz 2017. godine (problemi sa sistemom hlađenja motora).
U kompaktnoj klasi odlično su ocenjeni Audi A3 i Q3, BMW serije 1 i 2, X1, Mercedes A i B klasa, CLA i GLA. Od "nepremium" vozila pohvale zaslužuju Hyundai Tucson, Mitsubishi ASX, Škoda Rapid i VW Beetle. Sa druge strane, Nissan Qashqai ima ozbiljne probleme sa akumulatorom, a Kia Ceed iz 2011. godine je automobil sa najviše kvarova na putu od svih automobila.
U srednjoj klasi odlične ocjene su dobili Audi A4, A5 i Q5, BMW serije 3 i 4. Nisu se proslavili Ford S-Max (akumulator, filter čestica čađi, pumpa goriva i alternator), kao ni Seat Alhambra i VW Sharan (recirkulacija izduvnih gasova), prenosi HAK.
U višoj klasi pouzdani su Audi A6 i BMW serije 5. Vrlo dobri su Mercedesi Vito, Viano i V klasa. Starije Mercedesove E klase imaju problema sa generatorom, akumulatorom, kao i sa defektima na upravljaču. Kod ovog vozila situacija se značajno popravlja od 2014. godišta nadalje.
Inače, najčešći kvarovi na automobilima su: akumulatori (41,8 odsto), motori (17,4 odsto) i elektronika (10,6 odsto).