Foto: Nezavisne

Kada se na "testu sjevernog jelena" nađe model čiji prethodnici nose epitet najprodavanijeg automobila u Evropi, mnogi će sa nestrpljenjem iščekivati njegove rezultate.

Kada se na "testu sjevernog jelena" nađe model čiji prethodnici nose epitet najprodavanijeg automobila u Evropi, mnogi će sa nestrpljenjem iščekivati njegove rezultate.

Kada se na "testu sjevernog jelena" nađe model čiji prethodnici nose epitet najprodavanijeg automobila u Evropi, mnogi će sa nestrpljenjem iščekivati njegove rezultate.

Test Golfa 8 je sproveo španski sajt km77.com, koji uz švedski magazin Teknikens Värld (Svijet tehnike), već duže vrijeme vrši ovu vrstu ispitivanja na novim modelima automobila, ukazujući proizvođačima na moguće nedostatke njihovih vozila.

Španci su novi Golf najpre podvrgli testu nagle promjene pravca kretanja pri referentnoj brzini od 77 km/h. Međutim, vozač je pri ovoj brzini poobarao više čunjeva, ne uspjevši da održi vozilo na predviđenoj putanji.

Po pravilu, kada automobil padne na testu pri brzini od 77 km/h, ispitivanje se ponavlja pri nižim brzinama, sve dok ne uspije da prođe poligon bez obaranja čunjeva.

Zadovoljavajući rezultat u slučaju Golfa 8 zabilježen je tek pri brzini od 69 km/h. Ako je za utjehu Volkswagenu, novi Mercedes CLA, koji je takođe pao na testu pri brzini od 77 km/h, imao je svoj najbolji performans pri još nižoj brzini od 66 km/h.

Sa druge strane, Volkswagen bi trebalo da se zabrine jer je Golf 8 na testu prošao lošije od svog prethodnika, Golfa 7.

Naime, kada je 2017. testirana "sedmica", ovaj model je uspio da prođe zadatom putanjom bez obaranja čunjeva pri brzini od 76 km/h, dok je pri referentnoj brzini od 77 km/h udario samo jedan čunj.

Kao jedan od razloga za ovako loš rezultat Golfa 8, sajt km77.com spominje gume koje su bile montirane na testnom primjerku, a koje prema njima ne obezbjeđuju zadovoljavajuće prijanjanje.

Istorija "testa severnog jelena"

Podsjećamo, švedski magazin Teknikens Värld već decenijama sprovodi ovaj specifičnan test bezbjednosti kojim se ispituju manevarske sposobnosti vozila u ekstremnim uslovima.

Široj automobilskoj javnosti napoznatiji je slučaj iz 1997. godine kada su Šveđani prilikom izvođenja testa prevrnuli tada novu Mercedesovu A klasu, što je natjeralo njemačku kompaniju da izvrši izmjene na tom modelu.

Inače, test se sastoji iz manevra nagle promjene pravca, pri određenim brzinama, čime se simulira izbjegavanje određene prepreke na putu (poput sjevernog jelena, čije prirodne pravce kretanja u toj zemlji presijecaju putevi).

Na taj način utvrđuje se koliko je određeni model stabilan i samim tim bezbjedan u datim okolnostima.

Kada je riječ o ovom testu, posljednjih godina je veoma aktivan sajt km77.com.

Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )