Foto: Pixabay

​Mnogi ljudi to možda ne znaju, ali u svijetu automobila postoje stručnjaci za takozvani "hajpermaling", tehniku ​​vožnje za najefikasniji mogući način kako bi se postigla autonomija mnogo veća od one koju proizvođači inače propisuju.


Primjer: pređenih 2095 kilometara s jednim 66-litarskim rezervoarom dizela.
 
Arhitekta ovog poduhvata je prošle godine bio Felix Egolf, istaknuto ime kada se govori o ovoj vrsti rekorda, a njegovo "oružje" za postizanje toga je Opel Insignia 1.5D, prenosi Jutarnji.hr.
 
Put koji je prešao je dug više od dvije hiljade kilometara: počinje u Riselshajmu, domu Opela u Njemačkoj. Ideja je bila da kroz četiri dana prođe kroz Hamburg, Berlin, Lajpcig, Minhen i Mersburg, da bi se na kraju vratio na početnu tačku.
 
Na mjestu polaska, rezervoar od 66 litara se puni do vrha i cilj je da prevali rutu samo s tim gorivom. Prema procjenama, da bi mogla da prevali putovanje potrebno je bilo da Insignia ostvaruje realnu potrošnju od 3,5 l/100 km. Egolf smatra da je to moguće jer je uticaj koji vozač ima na potrošnju "veći nego što neki ljudi mogu da zamisle".
 
"Svaki gram CO2 je važan. Ali jedna varijabla se rijetko uzima u obzir: vozač. Međutim, on ima osnovni uticaj na potrošnju goriva automobila, a time i indirektno na okolinu", ističe Egolf.
 
Prvo stajanje je na 400 kilometara, a kazaljka se jedva pomjerila: 3,6 l/100 km - zahvaljujući činjenici da se veći dio puta odvija autoputem i da je prosječna brzina 82,8 km/h. Drugi dan rekordi su vrlo slični, za 8 sati i 28 minuta je prešao još 700 kilometara, prosječno 84,8 km/h i potrošnjom od 3,6 l/100 km.
 
Trećeg dana obilježenog maglom i povremenim gužvama, Egolf se osvrće na veliki uticaj brzine na potrošnju, ističući da neko ko vozi 120 km/h može da potroši praktično duplo više nego neko ko vozi 90 km/h. Savjet, za putovanje od 360 kilometara, prvi će to učiniti za tri sata, a drugi za četiri, ali prvi će na tom putu potrošiti 21,6 litara, a drugi samo 10,8, što je osjetna razlika.
 
Na kraju trećeg dana prosjek je 74,4 km/h, a potrošnja nepromijenjena na 3,6 litara. Kazaljka rezervoara je na posljednjoj tački, ali na kraju Egolf u Insigniji stiže na cilj u Riselshajm, gdje je četiri dana ranije napunio svoj rezervoar.
 
Iz perspektive ovog čovjeka i ove vožnje s ovim motorom još dugo po pitanju troškova i dometa neće biti ničeg toliko efkasnog osim - dizela.
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )