PANIKA U KABINI, STJUARDESE PLAKALE! Evo kako je bilo u avionu koji umalo nije pao na AUTO-PUT U BEOGRADU!
Izvor: Objektiv
×
0
Podijeli
Foto: Kurir
Avion "Flajdubajia" koji je u petak poletjeo sa piste Aerodroma "Nikola Tesla" djelile su sekunde od velike tragedije
U avionu "Flajdubaija" u petak oko 14 časova na pisti aerodroma "Nikola Tesla" desila se prava drama, koju su sekunde dijelile da se pretvori u tragediju.
Let FZ1746 iz Beograda do Dubaija mogao je da bude prekinut samo nekoliko minuta nakon što su se putnici ukrcali u avion, jer se letelica "odlijepila" od piste suviše kasno.
Stručnjaci upozoravaju da se u praksi avioni poput "boinga 737" i "erbas A319/320" odlijepljuju sa beogradskog aerodroma poslije nekih 1.400-1.500 metara "zaleta", odnosno negdje između polovine i treće četvrtine piste.
- Ovaj je išao na let od 3.800 + km i trajanja skoro pet sati, pa se može pretpostaviti da je bio pun goriva i putnika. Logično je da mu je trebalo nešto duže vremena i to ide u prilog pretpostavci da su namjeravali da polete sa kraja piste i da su tako proračunali. Međutim, kada su shvatili da su zakasnili, u kabini je nastala panika, stjuardese su počele da plaču, ali desilo se čudo i avion se iščupao - piše Objektiv.
Sajtovi koji analiziraju letove na osnovu javno dostupnih informacija sa ADS-B i GPS uređaja, airportia.com i mentourpilot.com, navode da se avion, nakon što je kraj piste jedva preletjeo i u narednih 400 metara nastavio postepeno da se penje, popeo samo do visine od 25 metara.
Pokrenuta istraga
U Kontroli letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) su za Objektiv potvrdili da je posada vazduhoplova nakon izdate "instrukcije za voženje" u cilju polijetanja u smjeru 300, sama izabrala spojnicu D za izlazak na poletno-slijetnu stazu radi polijetanja u odobrenom smjeru.
- Polijetanje je izvršeno u 13.48, a neposredno nakon polijetanja vazduhoplova kompanije "Er Srbija" na liniji Beograd-Tivat, čija je posada takođe koristila spojnicu D za izlazak na poletno-slijetnu stazu i polijetanje u smjeru 300. Deklarisane dužine za polijetanje dostupne su u vazduhoplovnim publikacijama koje posade koriste, kao i na signalizaciji uz stazu.
Oni napominju da je upravljanje avionom isključivo u nadležnosti posade i da se obavlja u skladu sa kompanijskim procedurama, uzimajući u obzir performanse vazduhoplova i raspoloživu dužinu poletno-slijetne staze. U Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Srbije navode da su povodom ovog slučaja preduzeli vanredni inspekcijski nadzor.
- Po okončanju procesa, Direktorat će raspolagati sa više informacija, piše Objektiv