Foto: SHUTTERSTOCK

Posljednjih godina u Bosni i Hercegovini nije bilo snijega u ovim količinama, pa smo se pomalo i opustili u saobraćaju. Sad kad je pao prvi ozbiljniji snijeg ove godine, treba biti više na oprezu, a vožnju čak i preskočiti ako nije nužno. Problem nije samo vožnja, već gužva u saobraćaju, manjak parking mjesta, ali i pad snijega s krovova.

Proteklih sedam dana jedni uživaju u zimskoj idili, dok drugi muku muče sa čišćenjem auta, a pogotovo s klizavim cestama.

Temperature su uveče i ujutro niske, pa ima i mraza i poledice. Uslovi za vožnju su teški, pa podsjećamo kako se nositi s tim.

Vlažna cesta se preko noći brzo pretvara u opasnu klizavu stazu. Zimske gume u kombinaciji sa sistemima kao što su ABS i ESP, pa čak i lancima, više ne pružaju dovoljnu sigurnost, pogotovo na padinskim dijelovima grada ili u dijelovima koji se pasivno čiste. Vožnja na ljetnim gumama ne dolazi u obzir. Samo zimske gume označene simbolom pahuljice mogu biti od koristi.
Međutim, u gradovima su i dalje ogromne gužve, naročito pred vikend. Neki vozači ipak ne žele rizikovati s vožnjom, svjesni da nije samo problem u tome. Pored klizave ceste, parking mjesta je manje, a snijeg koji se počeo topiti pada s krovova i raste rizik od oštećenja automobila.

Ako već koristite vozilo onda budite oprezni. Nisu sve ceste u potpunosti očišćene. Važno je povećati udaljenost do automobila ispred, kočiti što je moguće nježnije i izbjeći "nervozne" manevre s upravljačem. Ako ste putem nekog od medija dobili upozorenje o obilnijem padanju snijega ili kiše ili ako na vašoj planiranoj ruti postoji registrovana dionica puta prekrivena crnim ledom, putovanja koja nisu neophodna treba odgoditi.


Ako ste već putu, a na cesti vas uhvati ledena kiša, ako je potrebno, napravite pauzu i zaustavite vozilo. Ako ste nesigurni u vožnju, onda jednostavno parkirajte automobil. U najgorem slučaju, to može značiti da morate privremeno parkirati svoje vozilo što je preporučljivija opcija od rizične vožnje po zaleđenoj cesti.


Vozačima se preporučuje da ne koriste zimske i cjelogodišnje gume ispod četiri milimetra dubine gaznog sloja, jer s takvom "obućom" manevrisanje je svedeno na minimum, a zaustavni put je mnogo duži.

Naravno, funkcionalna svjetla su također važna u zimskoj sezoni, jer razdoblje mraka nastupa mnogo ranije i traje mnogo duže. Također treba provjeriti i brisače vjetrobranskog stakla. Ako se stvaraju pruge po staklu i vidljivost se ne poboljša, potrebne su nove metlice brisača.

Pošto hladno vrijeme utiče i na akumulator automobila, treba ga držati pod kontrolom. Klasični znak pada performansi je poteškoća pri pokretanju motora. Također, ako intenzitet svjetala slabi nakon što pokrenete motor, i to može biti znak loše baterije. Napon baterije ne bi trebao pasti ispod 12 volti. Ako punjenje ne pomogne, vrijeme je da je zamijenite.

Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )