Foto: RAS Srbija

Džoni Štulić javio se na svom Jutjub kanalu gdje je objavio ogroman tekst o svojim kolegama iz bivše Jugoslavije. vod za veliko obraćanje slavnog muzičara bila je knjiga Dušana Vesića “Bunt djece socijalizma”, koja u podnaslovu ima “Priča o novom talasu”, a Štulić u svom obraćanju nije štedio ni autora knjige niti ikog od muzičara koji pripadaju Novom valu, prenios je Indeks. Štulić u osebujnom eseju koji je napisao pomiješanim slovima ćirilice i latinice kaže da autor o njemu govori da je bio podoban te da ga svrstava među ljude i bendove kojima on i Azra uopšte ne pripadaju. – Ispada da sam uspio zato što sam bio podoban (kako onda, tako i sada) za razliku od njega nepodobnog (kako onda, tako i sada), jer nije moguće da smo isti. Glavni dokaz moje podobnosti mu je to da sam se zabavljao s kćerkom Vladimira Bakarića, pa je vlast tako znala sve o meni, kao i to da sam ljevičar, marksist – piše Štulić i demantuje da je s Vesićem razgovarao na takav način. – Pamtim od prvog razgovora, početkom osamdeset treće, pred izlazak Fazana, kad mi dođe u Zagreb po razgovor. Osamdesete, ako je i postojao, sigurno mu ništa nisam priznao. Poslije toga ga još jednom, devedeset pete, vidjeh u njegovom stanu, gdje se odmah vojnih enciklopedija primih, pošto iste u Zagrebu imadoh – to velim zato što kaže da sam bio sin oficira JNA, skroz podoban – piše muzičar. Štulić u obraćanju kaže da je Azra u muziku gurnula stotine muzičara s područja bivše Jugoslavije, za razliku od ostalih bendova tog doba. – Ne spadam u Novi talas uz sve to što ga napravih (k tome Azra je prodala više albuma od Dugmeta). To se jednostavno dade izmjeriti. Koga su Tajm, Korni grupa, Indeksi, Ju grupa, Smak u muziku gurnuli? Bijelo dugme moguće Tompsona. Buldožer nikoga. Azra na stotine njih, koji i danas imaju grdnih problema sa skidanjem većine pjesama, jer upravo ih takovi i slični prevare tvrdeći da su mi pjesmuljci na tri akorda, dakle, takozvani kritičari il rešetari su čisti nadriljekari koji, štaviše, djeluju iz najnižih pobuda. I dobro je da više nema roka, jer bi inače umro od šoka – piše Štulić. Prljavo kazalište je optužio da su postali popularni zbog pomoći “duboke države”. – Kazalište pak čuvši Azru u Dubravi sedamdeset sedme, uz pomoć Duboke države odmah iduće godine singl snimaju i u prvi plan izbijaju, tako da te tri pjesme na Trsatu sasvim dobro izvode i, zapravo, tada najbolje i zvučahu; godinu dvije poslije prestaju s radom (jer ih je Azra MK IV oduvala), i ta rupa potraje skoro deset godina, sve do osamdeset devete i Ruže hrvatske – zaključuje Štulić.

Povod za veliko obraćanje slavnog muzičara bila je knjiga Dušana Vesića “Bunt djece socijalizma”, koja u podnaslovu ima “Priča o novom talasu”, a Štulić u svom obraćanju nije štedio ni autora knjige niti ikog od muzičara koji pripadaju Novom valu, prenios je Indeks.

Štulić u osebujnom eseju koji je napisao pomiješanim slovima ćirilice i latinice kaže da autor o njemu govori da je bio podoban te da ga svrstava među ljude i bendove kojima on i Azra uopšte ne pripadaju. – Ispada da sam uspio zato što sam bio podoban (kako onda, tako i sada) za razliku od njega nepodobnog (kako onda, tako i sada), jer nije moguće da smo isti.

Glavni dokaz moje podobnosti mu je to da sam se zabavljao s kćerkom Vladimira Bakarića, pa je vlast tako znala sve o meni, kao i to da sam ljevičar, marksist – piše Štulić i demantuje da je s Vesićem razgovarao na takav način. – Pamtim od prvog razgovora, početkom osamdeset treće, pred izlazak Fazana, kad mi dođe u Zagreb po razgovor. Osamdesete, ako je i postojao, sigurno mu ništa nisam priznao.

Poslije toga ga još jednom, devedeset pete, vidjeh u njegovom stanu, gdje se odmah vojnih enciklopedija primih, pošto iste u Zagrebu imadoh – to velim zato što kaže da sam bio sin oficira JNA, skroz podoban – piše muzičar. Štulić u obraćanju kaže da je Azra u muziku gurnula stotine muzičara s područja bivše Jugoslavije, za razliku od ostalih bendova tog doba

. – Ne spadam u Novi talas uz sve to što ga napravih (k tome Azra je prodala više albuma od Dugmeta). To se jednostavno dade izmjeriti. Koga su Tajm, Korni grupa, Indeksi, Ju grupa, Smak u muziku gurnuli? Bijelo dugme moguće Tompsona. Buldožer nikoga. Azra na stotine njih, koji i danas imaju grdnih problema sa skidanjem većine pjesama, jer upravo ih takovi i slični prevare tvrdeći da su mi pjesmuljci na tri akorda, dakle, takozvani kritičari il rešetari su čisti nadriljekari koji, štaviše, djeluju iz najnižih pobuda.

I dobro je da više nema roka, jer bi inače umro od šoka – piše Štulić. Prljavo kazalište je optužio da su postali popularni zbog pomoći “duboke države”. – Kazalište pak čuvši Azru u Dubravi sedamdeset sedme, uz pomoć Duboke države odmah iduće godine singl snimaju i u prvi plan izbijaju, tako da te tri pjesme na Trsatu sasvim dobro izvode i, zapravo, tada najbolje i zvučahu; godinu dvije poslije prestaju s radom (jer ih je Azra MK IV oduvala), i ta rupa potraje skoro deset godina, sve do osamdeset devete i Ruže hrvatske – zaključuje Štulić.

Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )