Foto: srpskainfo.com

Velikih putovanja, a posebno avionom, nema i neće ih biti još neko vrijeme. To znači da nam ostaju domaće tržište i destinacije u BiH koje nude ogromnu ljepotu, a kojih uglavnom nismo svjesni.

To je i najbolja šansa sektoru turizma u cijeloj BiH, snažno pogođenom pandemijom virusa korona, da ponovo stane na noge, ali i da se pripremi za otvaranje međunarodnog tržišta koje će doći kasnije.

Ove ideje utkane su u novu inicijativu „Odmori u BiH“ koja je danas predstavljena u Banjaluci u prisustvu medija i predstavnika turističkog sektora grada. Pokrenuta je sa ciljem da se u BiH povežu svi oni koji imaju šta da ponude u turizmu, kao prva pomoć ovom sektoru, da se što prije pokrene tržište.

-To podrazumijeva brojne aktivnosti za razvoj, povezivanje, promociju i prodaju turističke ponude u BiH, koje su već počele da se provode. Mnogi ne znaju da postoje slapovi Krupe na Vrbasu ili koliko nevjerovatan potencijala ima Jajce i njegova okolina. Pored promotivne kampanje, inicijativa ima 12 vrsta aktivnosti, pa tako radimo i na kreiranju sadržaja, te popunjavaju kapaciteta. Između ostalog radimo pripremamo aktivnost Ljeto u Neumu, viteški turnir kralja Tvrtka u Srebreniku i slično. Priče o destinacijama za koje često ne znaju ni ljudi koji žive u njihovoj blizini, plasiraćemo i na našoj web platformi odmoriubih.ba koja je već aktivna – kaže Nedim Lipa ispred ove inicijative.

Ova inovativna platforma je marketinški kanal, koji radi promotivno, u smislu da se preko nje može saznati sve o destinacijama koje se mogu posjetiti u BiH i naći preporuke za putovanja, ali i kao prodajni kanal, na kojem se mogu kupiti valorizovane turističke ponude. Na platformi je već dostupno 40-tak ponuda, uz garanciju najbolje cijene, a plan je da ona s vremenom postane velika baza valorizovanih ponuda u BiH.

– Moramo brzo djelovati i ovo je neka naša reakcija, s obzirom na to da je turizam u BiH i inače uglavnom oslonjen na privatnu inicijativu. Ne možemo čekati da prođe pandemija da se bavimo ekonomskim posljedicama, koje će biti žestoke. Već na početku aprila je bilo jasno da će turizam sa pandemijom biti baš na udaru, jer kad se onemogući kretanje, to je udar na industriju kretanja i razmjene ljudi koja će trpiti posljedice. Sada je sve zamrlo i to ne sluti na dobro. Zato smo odlučili da moramo pokušati da uradimo nešto da se što prije pokrene tržište. Zato smo prvenstveno usmjereni na građane BiH, zatim na one iz dijaspore, te na građane zemalja u okruženju kojima treba do pet sati vožnje automobilom do određene destinacije, s obzirom na to da će građani uglavnom putovati automobilima zbog straha od korone – kaže Lipa.

On podsjeća i da je turizam industrija sa jednom od najvećih stopa rasta u BiH prije pandemije, te da je samo sarajevsku regiju prošle godine posjetilo oko milion prijavljenih turista. Više od milion i po posjetilaca i više od tri miliona noćenja je zabilježeno samo u 2019. godini u BiH, što je rast od 12, odnosno 10,5 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

– Ova inicijativa je jedna od neophodnih s obzirom na to da su turizam i saobraćaj sektori koji su najviše pogođeni ovom pandemijom. Moramo da se okrenemo domaćem tržištu i regiji, koji su nama i prije pandemije bili okosnica rada, a tome sada u prilog ide i ova inicijativa. Uz kampanju „Doživi Srpsku“ koja se provodi uz podršku predsjednice RS, ova inicijativa će biti jako značajna da se napravi pomak i postavi turizam na noge – ocjenjuje Ana Lakić, rukovodilac razvoja i unapređenja Turističke organizacije RS.

Pandemija i njene posljedice je bila glavni pokretač i da se u Banjaluci nedavno osnuje novo udruženje poslodavaca turizma i ugostiteljstva RS pod nazivom “Horeca”. Član UO ovog udruženja Goran Kurtinović ističe da u ovom udruženju okupljeni svi oni koji aktivnosti koje znače turizam provode u djelo. Po njegovim riječima, za ovaj sektor je sada važno i da postane bezbjedan i da na tome mora da se poradi, što prije svega znači poštovanje svih propisanih epidemioloških mjera, dok se od vlasti očekuje da se otvore granice i slične mjere.

-Moramo zajedno da tražimo način kako da živimo i poslujemo u ovom ambijentu i da se smanjuje broj zaraženih – kaže Kurtinović.

U slučaju turizma u BiH ova kriza je, ističu iz ovog sektora, je pružila mogućnost da uložimo vrijeme u upoznavanje i uživanje u ljepotama koje su nam nadohvat ruke i do kojih putujemo kraće, bez pasoša i viza. Istovremeno, ova pauza u turizmu usmjerenom na međunarodne turiste, poput onih iz arapskih zemalja ili Kine, je i prilika da se sagleda zašto oni dolaze u BiH i zbog čega bi u budućnosti mogli doći, te da se sektor pripremi za period nakon otvaranja granica.

Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )