Foto: Pixino
Fabrika u Cufenhauzenu, gdje se proizvodi Taycan, uskoro će preći na jednu smjenu kao odgovor na manje interesovanje kupaca od očekivanog.
Porsche je navodno smanjio proizvodnju potpuno električnog modela Taycan u Njemačkoj zbog usporavanja prodaje i opšteg pada tražnje za električnim vozilima, piše "Carscoops".
Taycan je zabilježio više nego solidan prodajni rezultat, sa preko 40.000 isporučenih primjeraka u 2023. Međutim, izvještaj iz Njemačke otkriva da, kao i u slučaju mnogih drugih električnih vozila, tražnja opada jer su svi oni koji su prvi korisnici električnih automobila i koji su žarko željeli da kupe EV - to već učinili.
"Stuttgarter Nachrichten" vjeruje da će fabrika u Cufenhauzenu, gdje se proizvodi Taycan, uskoro preći na jednu smjenu kao odgovor na manje interesovanje kupaca od očekivanog.
Vjeruje se da Porsche pregovara sa lokalnim radničkim savjetom, a ne očekuje se da će ova promjena dovesti do gubitka posla zaposlenih u toj kompaniji. Portparol brenda nije komentarisao izvještaj njemačkog medija.
Smatra se da ukidanje njemačkih državnih subvencija za električna vozila krajem 2023. godine nije glavni razlog za pad tražnje.
Prodaja električnih vozila u Njemačkoj je pala za 16.4 odsto u prvih šest mjeseci 2024. Osim toga, kinesko tržište "presušuje" za Taycan zbog sve većeg broja jeftinijih električnih vozila proizvedenih u lokalnim kineskim fabrikama.
"Stuttgarter Nachrichten" dodaje da su luksuzni njemački modeli koje kineski kupci žele oni sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, a ne električnim pogonom.
Porsche Taycan je nedavno ažuriran za modelsku 2025. i to bi trebalo da pomogne da se nadoknadi pad tražnje jer su neki kupci možda čekali da unaprijeđen model stigne na tržište.
Lansiranje Porschea Macan Electric takođe bi trebalo da pomogne proizvođaču automobila. Jeftiniji je od Taycana i plasiraće se i u Kini, gdje bi mogao biti jak prodajni adut kompanije, prenosi "b92".