Foto: Printscreen/X
Činilo se da je Porsche 100 odsto posvećen elektrifikaciji. Nedavno predstavljeni novi Macan je isključivo na struju, a isto važi i za novu generaciju modela 718 Boxster i Cayman koja stiže vrlo skoro.
Ali pad prodaje i nezainteresovanost tradicionalnih Porscheovih kupaca za električne automobile sada tjera Porsche da preispita svoje planove.
Porsche je nedavno javno istupio protiv predložene evropske zabrane motora s unutrašnjim sagorijevanjem 2035. godine, a sada istražuje kako bi mogao da rekonstruiše aktuelne i buduće automobile koji su dizajnirani kao električna vozila da bi u njih mogli da se ugrade benzinski ili hibridni pogonski sistemi.
Moguće je da bi Porsche obrnutim inženjeringom mogao da preradi svoje električne modele da bi mogli da prihvate SUS motore, nešto slično kao što Fiat trenutno radi sa svojim 500e. Međutim, čak i kad bi se definitivno odlučili na to, proći će godine prije nego što prerađeni model izađe na puteve, pod pretpostavkom da je uopšte finansijski isplativ.
Naime, prerada električnog modela u benzinski je izuzetno komplikovana, ne puno jednostavnija od razvoja potpuno novog modela.
Još jedno vozilo koje je Porsche zamislio kao električno vozilo, ali koje bi moglo da bude kandidat za benzinske motore je budući veliki SUV, koji će u ponudi biti smješten iznad Cayennea i biće predstavljen 2028. Taj rok i velike dimenzije novog SUV-a daju mu veće šanse da bude uspješno pretvoren u hibridni model.
"Mnogi kupci u premium i luksuznom segmentu gledaju u smjeru automobila s SUS motorom i postoji jasan trend", rekao je finansijski direktor Porschea Luc Meščke. "Osvježićemo naše automobile s SUS motorom, uključujući Panameru i Cayenne, i naravno, nastavićemo da se oslanjamo na plug-in hibride", dodao je Meščke.
Nastavio je:
"Što se tiče naše elektrifikovane linije, veoma smo fleksibilni. Možemo da proizvodimo aute s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, plug-in hibride i električne automobile na jednoj proizvodnoj liniji u Lajpcigu" nastavio je Meščke. "Kada je riječ o istraživanju i razvoju, vidjećete više fleksibilnosti u narednim godinama. Razvićemo nove derivate naših električnih vozila s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem da bismo dali pravi odgovor na zahtjeve kupaca."
Porsche je svojevremeno planirao da 80 odsto njihove ponude budu električna vozila do 2030. godine. Preostalih 20 odsto bi činio 911, koji je dobio svoj prvi hibridni model, ali nije trebalo da dobije potpuno električni pogon sve do dubokih 2030-ih. Porsche je doživio rani uspjeh s Taycanom i podstaknut time konstruiše električni Macan i buduće 718 na struju. Ali prodaja Taycana je ove godine veoma pala uprkos predstavljanju redizajniranog modela. Pad je bio posebno veliki na nekada unosnom kineskom tržištu. S druge strane prodaja 718 s benzinskim motorima je dosta porasla jer su kupci "navalili" na njih dok još postoje. Porscheova operativna dobit je pala 26.7 odsto na 5.5 milijardi evra u prva tri kvartala 2024. u odnosu na isti period 2023. godine, prenosi "AutoBlog".