Foto: klix.ba
Kompanija Reno je uspjela da proda osam miliona „četvorki“ u više od 100 zemalja tokom 30 godina proizvodnje originalnog modela.
Preživio je do 1994. godine, kada ga je već pregazilo vrijeme, a sada se i zvanično vratio.
Ne treba ga zvati direktnim nasljednikom stare „četvorke“, jer to više nije onaj spartanski hečbek kakav je bio u prvoj verziji.
Prije nekoliko godina najavljen konceptom 4EVER Trophy, produkcijski model je u suštini krosover verzija preporođenog Renoa 5, koji je debitovao početkom godine.
Osim dodatnih zaštitnih elemenata na spoljašnjosti, koji sugerišu da je riječ o krosoveru, još jedna zgodna karakteristika je električni klizni krov od tkanine koji priziva u sjećanje svog prethodnika.
Reno 4 E-Tek ima „kutijastu“ karoseriju nalik originalnom R4. Francuski proizvođač automobila uložio je napore da prenese neke vizuelne detalje koje pamtimo sa starog modela, kao što su zaobljeni farovi ili prepoznatljiva trodelna stop svetla.
Vrata prtljažnika, poput onih na klasičnom modelu, produžena su do donjeg dela karoserije radi dodatne praktičnosti, a da bi se olakšao utovar/istovar stvari, poklopac prtljažnika novog modela se završava u zadnjem braniku. Otvor gepeka je samo 61 centimetar od tla.
Sa dužinom od 4,14 m, preporođeni Reno 4 je pozicioniran između modela Klio i Kaptur. Širina vozila je 1,8 m, a visina 1,57 m. Odstojanje od tla je 18 cm. Unutrašnjost izgleda poznato, s obzirom da je u velikoj mjeri preneta iz Renoa 5.
Pošto je krosover veći, njegov prtljažnik nudi sasvim solidnih 420 litara, što je znatno više od onog u R5. Pored toga, međuosovinsko rastojanje je produženo na 2,62 m, tako da ima više prostora za noge za putnike pozadi, prenosi B92.
Kontrolna tabla sadrži 10,1-inčni digitalni ekran ispred vozača i 10-inčni displej osjetljiv na dodir u sredini. Srećom, još uvijek postoje fizičke komande „klime“ ispod centralnih ventilacionih otvora.
S obzirom da koristi istu mehaničku platformu AmpR Small kao i R5, novi krosover retro dizajna nudi se sa sličnim pogonskim sistemima. U pitanju je elektromotor sa dvije izlazne snage: 122 KS (90 kW) i 225 Nm, odnosno 150 KS (110 kW) i 245 Nm.
Ako se odlučite za snažniji motor, Renou 4 E-Tech će biti potrebno manje od osam i po sekundi da dostigne brzinu od 100 km/h. Za ubrzanje od 80 do 120 km/h biće potrebno manje od sedam sekundi. Dostupne su i dvije veličine baterija: 40 kWh i 52 kWh.
Reno procjenjuje maksimalnu autonomiju na 400 km u slučaju veće, dok manja nudi oko 300 km dometa. Kada se isprazni, baterija se može dopuniti na DC punjaču snage do 100 kW. U ovom slučaju, biće potrebno pola sata da se napuni od 15% na 80% kapaciteta.
Podržano je i AC punjenje od 11 kW. Reno kaže da najlakša konfiguracija R4 teži relativno skromnih 1.410 kilograma. Taj broj će se povećati kada počnete da dodajete opcionu opremu i veći paket baterija.
Nakon debija pred posjetiocima Salona automobila u Parizu 2024, novi R4 će se naći u prodaji u Evropi sljedeće godine. Cijene će biti poznate naknadno.