Foto: pixabay
Na proljeće, u Njemačkoj je vladala pomama za toalet papirom. Sada, kada broj zaraženih koronavirusom opet raste i kada se uvode nova ograničenja, ponovo raste interesovanje za tim proizvodom.
Toalet papir je postao simbol neracionalne i masovne kupovine koja je na proljeće, na početku pandemije, praznila rafove radnji.
U drugoj nedelji marta, prodaja toalet papira u Njemačkoj je skočila za 135 odsto, u odnosu na isti period 2019. godine. U poslednjoj nedelji marta prodaja je bila za 24 odsto veća nego u ranijim nedeljama, objavili su istraživači tržišta.
Sada se strahuje da će opet da skoči potražnja za potrošačkom robom i da će se ponoviti situacija iz proljeća.
Trenutno potražnja za toealet papirom i sapunom nije visoka kao u martu. Federalna kancelarija za statistiku je objavila da je prodaja toalet papira između 12. i 17. oktobra skočila 90 odsto u poređenju sa prosječnim vrijednostima prodaje od avgusta 2019. do januara 2020. godine.
Međutim, istaknuto je da su ti podaci ekperimentalni i da bi ih trebalo uzeti s oprezom, jer je analiziran mali broj proizvođača.
Ipak, u radnjama navode da je situacija sada mirnija nego na proljeće. U čuvenom trgovinskom lancu "DM" ističu da je u martu bila pomama za toalet papirom i dezinfekcionim sredstvima.
"Sada se situacija smirila, a tražnja je konsolidovana", rekao je Sebastijan Bajer, direktor DM-a.
Frankfurter Algemajne Cajtung je pitao i psihologe zašto dolazi do masovnih neracionalnih kupovina.
"Ako neka roba postaje deficitarna, potražnja za njom raste", rekla je psihološkinja Mihaela Vanke, u martovskom članku za taj list.
Kako dodaje, ako čuju za mogući nedostatak neke robe, potrošači žele da stvore zalihe iz opreza.