Foto: GS
United Group B.V. („Grupa“), vodeća telekomunikaciona i medijska kompanija u Jugoistočnoj Evropi, koja je u većinskom vlasništvu BC Partners, saopštila je da je postignut dogovor o prodaji SBB, vodećeg alternativnog provajdera plaćene televizije, širokopojasnog interneta i fiksnih telefonskih usluga u Srbiji, kompaniji e& PPF Telecom Group B.V. („e& PPF Telecom“).
Grupa je takođe postigla dogovor o prodaji Eon TV International Ltd (holding kompanija NetTV Plus biznisa), kao i prava prenosa sportskih događaja na zapadnom Balkanu (Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Sjeverna Makedonija i Srbija) kompaniji Telekom Srbija a.d. Beograd („TS“).
Ove transakcije, sa kombinovanom vrijednošću kompanija od 1,5 milijardi evra i impliciranim EV/2024 EBITDAal (prije MSFI 16) multiplom od 10x, potvrda su snažne reputacije i uspjeha United Group u razvoju vodećih operacija i brendova na tržištu širom regiona u posljednje dvije decenije, navodi se u saopštenju.
United Grupa će nastaviti da posjeduje i upravlja svojim ključnim medijskim kućama u Srbiji, uključujući N1 i Nova. Ovi kanali će ostati dostupni na fiksnoj mreži SBB-a, a biće ponuđeni i korisnicima Yettel-a.
Ove transakcije podliježu uobičajenim regulatornim odobrenjima i očekuje se da će biti završene tokom prve polovine 2025. godine. Pored toga, kako je ranije najavljeno 13. januara 2025. godine, United Grupa je potpisala neobavezujući memorandum o razumijevanju sa BH Telekom d.d. Sarajevo („BHT“) u vezi sa potencijalnom prodajom Telemach BH d.o.o. Sarajevo i Telemach Crna Gora d.o.o. Podgorica.
Nakon završetka transakcija sa e& PPF Telecom, TS i BHT, United Grupa će ispuniti svoj strateški cilj uspješne monetizacije svojih telekomunikacijskih kompanija izvan Evropske unije. Nije planirana prodaja nijedne druge imovine United Grupe u bliskoj budućnosti, dodaje se u saopštenju.
Viktorija Boklag, izvršna direktorica United Grupe, rekla je: „Naša Grupa je nastala na temeljima SBB-a prije skoro 24 godine i izrasla je u najveću telekomunikacionu i medijsku kompaniju u našem regionu. Od svog osnivanja, United Grupa se brzo proširila širom Jugoistočne Evrope kroz više od 100 spajanja i akvizicija i značajno je ojačala svoje pozicioniranje u Evropskoj uniji od svog prvog prodora na tržište Slovenije 2009. godine. Naša ekspanzija na potpuno konvergentna tržišta Evropske unije – Grčke, Bugarske i Hrvatske – dodatno je učvrstila ovu poziciju. Navedene transakcije su u skladu sa našom strategijom orijentisanja na tržišta na kojima možemo da pružimo pun spektar mobilnih i fiksnih telekomunikacijskih usluga našim korisnicima, što će nam omogućiti da ostvarimo najveći potencijal za rast i stvaranje dodatne vrijednosti. Usavršavanjem naših operacija i preusmjeravanjem na tržišta Evropske unije, poboljšavamo našu efikasnost i pozicioniramo United Grupu za dugoročni uspjeh.“