Foto: pixabay
Trendovi putovanja u 2021. nisu se bitno promijenili te kao i u 2020. zavise od mogućnosti koje 'pružaju' protivpandemijske mjere, no zanimanja za odmore ima, u čemu putnici preferiraju bliža odredišta na plaži ili planinama, pokazuje uz ostalo nova analiza o putovanjima njemačkog instituta FUR o kojoj su izvijestili u utorak.
Tu je analizu FUR-a, koji izrađuje i poznatu i u turističkom sektoru uvaženu godišnju analizu o putovanjima ReisenAnalyse (početkom marta), u utorak predstavio i na virtuelnom međunarodnom turističkom sajmu CMT Digital, kada je njihov naučni savjetnik Martin Lohmann, osim osvrta na tešku 2020. s velikim padom turizma u svijetu zbog pandemije, iznio i turističke trendove za 2021.
Pogođena osnova turizma – smanjenje i potražnje i ponude
Naglasio je pritom da u tim trendovima i dalje prevladava niska turistička potražnja zbog koronavirusa, ali i da su sve preduzete mjere do sada protiv širenja virusa, uključujući policijski sat, zabrane kretanja, zatvaranje granica, propisi o karantinu, potvrde o testiranju i druge, pogodile turizam u njegovoj osnovi.
“Smanjena je i ponuda i potražnja, jer je putovanje postalo teško, pa i nepoželjno. Zbog rizika od zaraze smanjuje se i motivacija za putovanjima, pa i njihova privlačnost. Stoga će putovanja i odmori u 2021. uveliko zavisiti i od mogućnosti koje pružaju protivpandemijske mjere, dok će kod izbora odredišta, vrste smještaja i drugog prevladavati uslovi sigurnije i povoljnije epidemiološke situacije te odgovornost u sprovođenju mjera zaštite”, kazao je Lohmann.
Sve to utiče i na planove za putovanja, za šta su ispitanici u istraživanju FUR-a na primjer rekli da vazdušna daleka putovanja razmatraju puno rjeđe nego prije pandemije, a i ove su im godine zanimljivija bliža odredišta do kojih mogu doći automobilom i što individualnije, kao i ona gdje ne moraju biti preblizu drugim ljudima.
Lohmann je istakao i da se nastavlja rast zanimanja za boravkom i ponudom u kampovima, a nejasnoće, neizvjesnosti i zabrinutost oko pandemije uslovljava i odgađanje planiranja i rezervisanja odmora i putovanja, u čemu veliku ulogu, po njegovoj ocjeni, imaju kvalitetne, tačne i dostupne informacije.
Od pružatelja usluga ispitanici su u istraživanju najčešće navodili da očekuju fleksibilnost i dobru volju za dogovorom i pridržavanjem propisanih mjera, ali i ocjene da “odmori ne smiju trpjeti” u ovim uslovima što daje određenu nadu pružateljima usluga da će biti posla, smatra Lohmann.
Njemačko tržište pozitivno raspoloženo za putovanja i odmore
Samo za njemačko tržište, koje je za cijeli svijet jedno od najvažnijih, analiza FUR-a pokazala je da je turistička potražnja 2021. na “vrlo pozitivnoj početnoj poziciji” te da su Nijemci “raspoloženi za putovanja i odmore i to je za njih i dalje neizostavan dio kvaliteta njihovog života”.
Za njihova će putovanja u 2021. biti važna pojedinačna ekonomska situacija, koju većina smatraju stabilnom, a četiri od pet Nijemaca, ili njih 80 posto, naveli su da su već razmišljali o putovanjima na odmor u 2021.
Većina ih vjeruje i da će naći pogodno vrijeme, novca i odredište gdje će na odmore putovati ove godine, za koju se procjenjuje da će imati jeftinije cijene putovanja i ponuda, kao što je bilo i u 2020.