Foto: Europol

U akciji "Pandora", koju je podržao Europol, krajem aprila je uhapšena 21 osoba nakon racije u 12 call centara u Njemačkoj, Albaniji, Bosni i Hercegovini, samoproglašenom Kosovu i Libanu, koji su istragama označeni kao izvor prevare velikog broja osoba.


Federalna uprava policije je učestvovala u toj međunarodnoj akciji koja je započela 18. aprila.
 
"U ovoj akciji je razotkrivena kriminalna mreža odgovorna za prevare hiljada ljudi korištenjem različitih metoda. U velikoj akciji koju je predvodila Njemačka kriminalistička policija (BKA), a koordinisao Europol privedena je 21 osoba, a razotkriveni su različiti načini kako su putem hiljada poziva varani građani – od lažnih policijskih poziva, uvjerljivih investicijskih prevara, pa čak i ljubavnih prevara", naveli su iz FUP-a.



Ova opsežna istraga identifikovala je 39 osumnjičenih, a osim hapšenja 21 osobe na prostoru navedenih država, prikupljen je opsežan dokazni materijal poput nosača podataka, gotovine i imovine u vrijednosti od milion evra, kao i veliki broj elektronskih dokaza.
 
"Federalna uprava policije je zajedno sa njemačkim istražiteljima pod nadzorom Kantonalnog tužilaštva Kantona Sarajevo pretresala na dvije lokacije, te je ispitala četvoro lica u svojstvu osumjičenih", naveli su iz FUP-a.
 
U sklopu ove akcije, više od 60 njemačkih policajaca, potpomognuti stotinama svojih kolega iz drugih zemalja, uključujući i BiH, kao i  stručnjaci Europola, pretresli su desetine stambenih i poslovnih prostora.
 
Europol je saopštio da je operacija "Pandora" pokrenuta sa blagajnikom banke u Frajburgu, od koga je klijent u decembru 2023. godine zatražio da podigne više od 100.000 evra u kešu.
 
"Bankar je postao sumnjičav i ubrzo je saznao da je klijent postao žrtva prevare 'lažnih policajaca'. O svemu je obavijestio istražne organe koji su spriječili žrtvu da preda novac prevarantima", navodi se u saopštenju Еuropola.



Ističu da je policija Frajburga uhapsila osumnjičene koji su trebali da preuzmu novac.
 
"Telefonska linija žrtve stavljena je pod nadzor. Istražujući ovaj pojedinačni slučaj istražioci su ubrzo shvatili da se telefonski brojevi, koje su koristili osumnjičeni, mogu povezati sa više od 28.000 prevara za samo 48 sati", saopštio je Еuropol.
 
Istraga je proširena i došlo se do podataka da su se osumnjičeni, koji se nalaze u različitim državama, bavili sa više različitih telefonskih prevara.
 
"Prevaranti bi se u pozivima žrtvama predstavljali kao rođaci, zaposleni u banci, agenti za korisničku podršku ili policajci. Koristeći razne taktike manipulacije, oni bi prevarili svoje žrtve kako bi im izvukli novac. Počevši od lažnih obećanja o isplatama na lutriji, mogućnostima ulaganja, zahtjevima za naplatu dugova, prevarama sa pripejd karticama. Prevaranti su nemilosrdno ciljali svoje sljedeće potencijalne žrtve", naglašeno je u saopštenju Europola.
 
S obzirom da se istraga širila istražioci su otkrili call centre koji su se nalazili u BiH, Albaniji, samoproglašenom Kosovu i Libanu.
 
"Ova kriminalna mreža uspostavila je svoju operaciju na koordinisan način, fokusirajući se na različite prioritete u svakoj zemlji. Prevare sa naplatom dugova uglavnom su vršene u BiH. Pozivi u vezi sa prevarama sa online bankarstvom upućivani su sa teritorije Kosova, investicioni prevaranti su žrtve pozivali iz Albanije, dok su za prevare sa pripejd karticama bili zaduženi prevaranti u Libanu", dodaje Europol.
 
Policajci su uspjeli da u realnom vremenu uprate pozive koji su dolazili iz ovih call-centara. Od decembra 2023. više od stotinu službenika je radilo na tome i otkrili su oko 1,3 miliona spornih poziva.
 
"Istovremeno je praćeno do 30 razgovora. Policija je uspostavila svoj call centar za suzbijanje kriminalnih aktivnosti. Radilo se u smjenama i primarni cilj istražioca je bio da spriječe prevaru. Čim je otkriveno da svako ko primi poziv može postati žrtva prevare, policija je stigla da upozori potencijalne žrtve. Za samo četiri mjeseca identifikovano je više od 7.500 spornih poziva", navodi Еuropol.
 
Raspoređeni službenici su uspjeli spriječiti finansijske gubitke za žrtve u više od 80 odsto slučajeva. Potencijalna šteta bi iznosila više od 10 miliona evra.
 
Osim što su spriječili kriminal, istražioci su mapirali lokacije odakle su stizali pozivi. Dobijanjem informacija o brojevima telefona, vlasnicima i tehničkoj infrastrukturi kao što su serveri, plan je bio da se na kraju sruši cijela infrastruktura call centara.
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )