Foto: sk/guliver
Sport Klub iz pouzdanih izvora saznaje da su navijači Crvene zvezde, oni čija se reč poštuje na sjevernoj tribini "Marakane", stopirali uveliko dogovoreno sponzorstvo između najtrofejnijeg srpskog kluba i kompanije "Rio Tinto", vredno oko 15.000.000 evra po sezoni.
Kompanija koja želi da u Srbiji kopa litijum i tom namjerom izaziva već duže vrijeme proteste građana, došla na ideju da se reklamira u najtrofejnijem srpskom fudbalskom klubu i na taj način dođe do eventualnog popravljanja imidža u javnosti.
Ispostavilo se da je pokušaj zapravo bila greška u koracima, pošto su navijači koji imaju jak uticaj na rukovodstvo odmah reagovali i stopirali potpis ugovora. U suprotnom, „Rio Tinto“ bi se našao na Zvezdinom dresu.
Prema saznanjima Sport kluba, kompletna priča ima dublje korene, a odnosi se na probleme u pregovorima oko novog ugovora između dugogodišnjeg generalnog sponzora velikana sa Marakane „Gasproma“ i uprave Crvene zvezde.
Zahtev iz Ljutice Bogdana da se sponzorstvvo poveća na 8.000.000 evra nije dobro prihvaćen u Rusiji, pa su pregovori došli u ćorsokak. Generalni sponzor je ponudio 5.000.000, a odgovor sa Marakane bio je da imaju daleko bolju ponudu.
Generalni direktor Zvezdan Terzić izvestio je Upravni odbor da je „Rio Tinto“ spreman da za generalno sponzorstvo ponudi 12.000.000 evra godišnje i kad je sve bilo spremno na najvišem nivou kluba da se prihvati aranžman, umiješali su se navijači.
Zbog nezadovoljstva pregovrima sa ruskom kompanijom, Terzić je već prelomio da se „udari kontra“ imenovanjem drugog sponzora i dođe do veće zarade. Naređena je i akcija početka skidanja banera „Gasproma“ sa stadiona, ali sve je brzo obustavljeno.
Crvena zvezda i „Gasprom“ će nastaviti pregovore o novom ugovoru, od dolaska „Rio Tinta“ na „Marakanu“ nema ništa.