Foto: Sputnik

Rusija je ove godine tajno nabavila 100 tankera kao odgovor na naftne sankcije koje je Zapad uveo Moskvi.


To je objavio Fajnenšel tajms, pozivajući se na izvore i analitičare iz brodarske industrije, prenosi Indeks.

Procjenjuje se da je Moskva, koja se u velikoj mjeri oslanja na tankere za transport svoje sirove nafte, nabavila više od 100 tankera direktnim ili indirektnim kupovinama. Energetski konsultanti kompanije Ristad kažu da je Rusija ove godine nabavila 103 tankera, dijelom kroz direktnu kupovinu, a dijelom kroz preraspodjelu brodova koje koriste Iran i Venecuela, dvije zemlje koje su takođe pod zapadnim sankcijama.

Želja Kremlja da organizuje ono što industrija transporta nafte naziva "ruskom flotom u sjenci" pokušaj je da se zaobiđu nova međunarodna ograničenja na rusku naftu. Ona uključuju zabranu EU na uvoz ruske nafte koja stupa na snagu u ponedjeljak, ali i novo globalno ograničenje cijene ruskog gasa od 60 dolara po barelu, koje je EU podržala u petak i dio je šire inicijative G7 grupe, koja okuplja najmoćnije ekonomije svijeta.
 
Trgovci su za FT rekli da će ruska "flota u sjenci" smanjiti uticaj takvih mjera, ali ga neće u potpunosti eliminisati. Kaznene mjere EU i G7 imaju za cilj da odsjeku Moskvu od globalne flote tankera, jer je osiguravajućim kompanijama kao što je Lojd iz Londona zabranjeno da osiguravaju tankere koji prevoze rusku naftu, bez obzira na odredište, osim ako se ne prodaje po šemi ograničenih cijena.
 
Međutim, Rusija je prije izvjesnog vremena već rekla da neće prodavati naftu nijednoj zemlji koja primjenjuje ograničenje cijena, što znači da bi mogla da odbije da prodaje naftu pod uslovima koje je postavio Zapad. Umjesto toga, planira da koristi svoju novu flotu za snabdijevanje naftom u zemlje poput Indije, Kine i Turske, koje su postale veliki kupci ruske nafte pošto Evropa smanjuje uvoz.


"Veliki broj ovih tankera pojavio se u Rusiji"
 
Riječ je o brodovima starim između 12 i 15 godina, za koje se očekivalo da će u narednim godinama završiti u brodogradilištu, rekao je za FT Anop Sing, šef londonske brodarske kompanije Braemar. "To su kupci sa kojima mi, kao neko ko se dugo bavi ovim poslom, nismo upoznati. Uvjereni smo da je većina ovih brodova kupljena za potrebe Rusije", dodao je on.
 
"Broj tankera koji su Rusiji potrebni da transportuje svu svoju naftu je ogroman“, rekao je Kreg Kenedi, stručnjak za rusku naftu u Dejvis centru Univerziteta Harvard. "Vidjeli smo veliki broj prodaja neimenovanim kupcima posljednjih mjeseci, a posljednjih nedjelja se veliki broj ovih tankera pojavio se u Rusiji kako bi preuzeo svoj prvi teret sirove nafte“, dodao je on.
 
Grupa zemalja G7 i Australija saopštile su da su se dogovorile o ograničenju cijene ruske nafte na 60 dolara po barelu nakon što su članice Evropske unije savladale otpor Poljske i ranije postigle politički sporazum.
 
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )