Foto: undefined

Premijera potpuno nove Lade Azimut ove nedjelje privukla je veliku pažnju, jer je to prvi novi SUV koji je AvtoVAZ predstavio u skoro tri decenije.

Međutim, to nije sve – uz Azimut, ruski proizvođač je predstavio i redizajniranu verziju modela Niva Travel, sa novim prednjim dijelom i novim motorom.

Niva Travel je prvi put predstavljena 2021. godine kao osvježena verzija modela AvtoVAZ 2123, koji se proizvodi još od 1998. i nekada se prodavao kao Chevrolet Niva, dok GM nije napustio rusko tržište 2022.

Danas Travel predstavlja moderniju alternativu klasičnoj Nivi, koja se proizvodi još od 1977.

Kako bi bila privlačnija domaćim kupcima, Niva Travel sada dobija veću masku hladnjaka osmougaonog oblika, postavljenu na višu poziciju na "nosu" vozila.

Restilizovani branik ima modernije kućište za maglenke, novi donji usis vazduha i izraženiju zaštitu podvozja sa završnom obradom koja je imitacija aluminijuma. Farovi su takođe osvježeni LED svjetlima, iako je spoljašnji oblik ostao nepromjenjen.

Redizajnirani model dobija i nove aluminijumske felne, koje izgledaju veće od prethodnih 16-inčnih točkova.

Ostatak karoserije ostaje uglavnom isti kao kod prethodne verzije. Kako kompanija još nije objavila fotografije enterijera, vjerovatno nema značajnih promjena unutar kabine.

Redizajn prednjeg dijela vozila nije samo estetski – poboljšano je i hlađenje motora. To je važno jer je glavna novina ovog osvježenja novi i snažniji pogonski agregat. U pitanju je 1.8 litarski motor sa osam ventila koji je temeljno prerađena verzija starog 1.7 litarskog agregata. Ima više od 50 novih komponenti, uključujući nove sisteme usisa, izduva, hlađenja i dovoda goriva.

Rezultat je snaga od 90 KS (66 kW), što je poboljšanje od 7 KS u odnosu na prethodnika. Obrtni moment je povećan za 24 Nm na ukupno 151 Nm, pri čemu je 80% dostupno već od 1.000 o/min.

Kompanija tvrdi da novi motor smanjuje potrošnju goriva između 3% i 30%, u zavisnosti od načina vožnje, i da je tiši u radu.

Snaga se prenosi na sva četiri točka putem posebno prilagođene verzije petostepenog manuelnog mjenjača, koji dolazi u kombinaciji sa standardnim pogonom na sve točkove.

Iako je snaga motora uporediva sa osnovnim verzijama evropskih gradskih automobila, treba imati u vidu da je Niva Travel namjenjena kupcima sa ograničenim budžetom. Osim toga, stara platforma ovog SUV-a vjerovatno nije kompatibilna sa snažnijim motorima iz Lade.

Samonoseća karoserija je takođe unaprijeđena u okviru redizajna. Ladini inženjeri dodali su novi stabilizator u ogibljenju, za koji tvrde da poboljšava upravljivost i udobnost. Vozilo takođe dobija ventilirajuće disk kočnice na prednjim točkovima, uz nove ležajeve.

Redizajnirana Lada Niva Travel je prošla kroz obimno testiranje u različitim klimatskim uslovima. Serijska proizvodnja će početi u četvrtom kvartalu 2025. godine, dok će cijene biti objavljene kako se bude bližio zvaničan početak prodaje u Rusiji.

Poređenja radi, trenutni model košta između 1.314.000 i 1.639.000 rubalja (14.500-18.000 evra), u zavisnosti od paketa opreme, prenosi b.92.

Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )