Foto: Lada

U medijima se pojavila informacija koja pokazuje smijer u kome će se kretati ruska auto-industrija lišena saradnje sa Zapadom.

Povlačenje kompanije Renault sa ruskog tržišta sve je izvjesnije, pa AvtoVAZ koji je već godinama u vlasništvu francuskog auto-giganta pokušava da se konsoliduje i prilagodi se novonastaloj situaciji. Proizvodnja u njegovim fabrikama se ponovo pokreće, i to za početak sa skraćenom radnom sedmicom od četiri dana.

Kad su pak u pitanju nestašica čipova i elektronskih sklopova, i tu je pronađeno riješenje. Na tragu navodne legende o tome kako su u svemirskoj trci Amerikanci potrošili milion dolara na razvoj specijalne svemirske olovke, a ruski kosmonauti koristili običnu, tako su sada snalažljivi Rusi jednostavno odlučili da u značajnoj mjeri odbace elektroniku i proizvode automobile kao prije nekoliko decenija, piše Index.

Lada Granta je relativno moderan automobil, ali sad kreće prva u svojevrsni "detjuning". Osim što gubi ABS i ESP, "nova" Granta će se proizvoditi i bez vazdušnih jastuka, a izgubiće i ERA-Glonass sistem za pozive u slučaju nesreće.

 
Kada je reč o ekologiji, Ladini motori će izgubiti senzore za podešavanje sagorijevanja, pa bi standard izduvnih gasova trebalo da padne. A da bi uštedeli vrijeme, u ruskom proizvođaču su navodno odlučili da svedu motore na Euro 2 nivo, za koji nema posebnih zahtjeva za ispitivanje kao za više standarde.

Takođe, svi dielovi koji su dolazili od kooperanata iz inostranstva sada su nedostupni, tako da će sve važne dijelove ubuduće proizvoditi domaće kompanije. Isto važi i za model Niva, a najverovatnije i za Vestu.
 
Kada su u pitanju Largus (Logan MCV) i krosover X Ray, riješenje nije u potpunosti pronađeno.
 
Prvi primerci pojednostavljene Lade trebalo bi da stignu na tržište u roku od mijesec dana.

 
 
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )