Foto: Printscreen

Potrošači širom svijeta su željni da uživaju u luksuznoj Dubai čokoladi.

Međutim, sajber kriminalci koriste ovaj trend kako bi prevarili neoprezne kupce. Stručnjaci kompanije Kaspersky otkrili su niz prevara u vezi sa rastućom potražnjom za ovim proizvodom – od lažnog predstavljanja poznatih brendova do kreiranja potpuno lažnih prodavnica.

Stručnjaci kompanije Kaspersky otkrili su prevarantsku kampanju usmjerenu na potrošače u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, gdje su sajber kriminalci kreirali lažne veb-sajtove koji se predstavljaju kao Deliveroo, pouzdana kompanija za dostavu, i Fix Dessert Chocolatier, proizvođač čuvene Dubai čokolade. Imitiranjem izgleda zvaničnih prodavnica i platformi, sajber kriminalci mogu da zloupotrebe povjerenje potrošača i ugled brenda kako bi privukli neoprezne kupce da plate „naručenu“ čokoladu koja nikada neće biti isporučena.

Samostalne prevarantske prodavnice
U drugim slučajevima, prevaranti su kreirali potpuno lažne platforme za e-trgovinu, predstavljajući se kao nezavisni prodavci iz različitih dijelova svijeta. Ove prevarantske veb-stranice obećavaju Dubai čokoladu ali nestaju čim se izvrši uplata i ostavljaju potrošače praznih šaka. Takve prevarantske prodavnice targetiraju korisnike širom svijeta.

„Prevaranti su često jako brzi kada se radi o zloupotrebi trendova, a manija za Dubai čokoladom je pravi primjer toga. Korišćenje taktika koje se oslanjaju na entuzijazam potrošača i povjerenje u etablirane brendove efikasan je način za uspjeh sajber kriminalaca“, upozorava Olga Svistunova, stručnjakinja za bezbjednost u kompaniji Kaspersky, prenosi BiF.

„Da bi se zaštitili i izbjegli razočaranje, ključno je da korisnici obrate pažnju na detalje, odvoje vrijeme da provjeru autentičnost e-prodavnice i budu oprezni sa ponudama koje izgledaju neuobičajeno darežljivo jer su možda kreirane da prevare.“

Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )