Foto: Robert Steinbarth / Alamy / Profimedia Mint Photography /n1info.ba

Navike i uverenja kupaca polovnih automobila u Srbiji godinama unazad se ne mijenjaju. U najkraćem "prosečan polovnjak" u Srbiji bi izgledao ovako - proizveden je između 2007. i 2012. godine, ima dizel motor i po pravilu je neki od modela njemačkih proizvođača. Slična situacija je i u našoj zemlji.

Uprkos dvogodišnjem ozbiljnom rastu prodaje novih automobila, vozači u Srbiji tradicionalno se u većoj mjeri odlučuju za kupovinu polovnih automobila, što je slučaj i u ovoj godini.

Tako su za prvih osam mjeseci građani, odnosno fizička lica, prema riječima Petra Veličkovića sa sajta „Polovni automobili“, kupili nešto više od 7.000 novih vozila, dok je u istom periodu prvi put registrovano oko 83.300 polovnjaka iz uvoza.

Ističe da, kao što se godinama unazad ne menja opredeljenost kupaca ka polovnim automobilima, tako se ne menjaju njihove navike i uverenja kada je u pitanju izbor modela, pogonskog goriva i godišta.

„U najkraćem ‘prosječan polovnjak’ u Srbiji bi izgledao ovako – proizveden je između 2007. i 2012. godine, ima dizel motor i po pravilu je neki od modela njemačkih proizvođača“, kaže Veličković i dodaje da to potvrđuju podaci sajta „Polovni automobili“, koji se gotovo ponavljaju iz godine u godinu.

Precizira da svake godine više od 60 odsto polovnjaka iz uvoza, koji se prvi put registruju u Srbiji ima dizel motore, a da je skoro isti procenat automobila proizvedenih pre 10 i više godina.

Koje modele kupci pretražuju, a koje kupuju?
Po broju pretraga na ovom sajtu kupcima polovnjaka u Srbiji najinteresantnija su tri modela audija – A4 i A6 i A3, svih generacija, a veliki broj pregleda imaju i škoda oktavija, BMW 520 i modeli njemačkog giganta Volkswagen– golfovi 7, 6, 5 i polo.

Kada je riječ o prodaji, u ovoj godini, tradicionalno su najprodavaniji automobili njemačkih proizvođača Volkswagen, Audi i Opel, a među prvih pet su i vozila brendova Pugeout i Renault.

Podaci o prvi put registrovanim polovnim vozilima u ovoj godini pokazuju da su se najviše prodavali VW modeli golf, pasat i polo (svih generacija). A u vrhu prodaje, među prvih pet, kod građana, odnosno fizičkih lica, su i modeli audi A4 i opel astra.

Sve to, navodi Veličković, jasno ukazuje kakva su interesovanja kupaca, ali i kakva je kupovna moć u Srbiji.

Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )