Foto: pixabay

Da premala količina ulja u motoru može da dovede do niza problema, uglavnom, je poznato. Međutim, ni kada se u motoru automobila nađe previše ulja to, takođe, nije dobro.

Ako primjetite curenje ulja, osjetite smrad paljevine ili se sopstvenim očima uvjerite u dim koji izlazi iz motora, odnosno izduvne cijevi ili motor počene da ispušta čudne zvuke - sve to mogu da budu simptomi koji ukazuju da ste previše nagnuli kanticu sa uljem prilikom sipanja.
 
Prekomjerno sipanje ulja u motor može da izazove pojavu pjene, pošto će se mazivo pretvoriti u pjenastu tečnost sa mjehurićima vazduha koji umanjuju svojstva podmazivanja i hlađenja motora. "Pjenasto ulje" pumpa ne može tako lako da distribuira po motoru, pa do nekih pokretnih dijelova možda neće stići onoliko ulja koliko je potrebno, povećavajući potrošnju i rizik od oštećenja motora, prenosi Telegraf.
 
Zato poštujte propisanu količinu ulja koja je potrebna vašem vozilu i ne pretjerujte, odnosno pazite na šipku za mjerenje ulja i budite oprezni sa dolivanjem. Uobičajno je da se ulje skuplja u posudi na dnu motora, ispod radilice, piše Revija HAK. Ako je posuda prepunjena, radilica će djelovati kao brza mješalica koja stvara pjenu.
 
Prekomjerna količina ulja u motoru takođe povećava i pritisak ulja u motoru, što utiče na stanje dihtunga (zaptivke, brtve) glave motora. Vremenom, dodatni "stres" ubrzava njihovo propadanje.
 
Provjera nivoa ulja, odnosno šipke za njegovo mjerenje, kada je vozilo parkirano na ravnom i motor je hladan, pokazaće tačno stanje. Ako je nivo ulja malo iznad oznake maksimalnog nivoa, to ne bi trebalo da pravi probleme.
 
Ako je količina ulja u motoru veća za pola litra ili više od propisane, ili se na šipci za mjerenje pojavila pjena, najbolje je da iz motora odlijete dio ulja.
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )