Foto: pixabay

Kao i s mnogim drugim primjerima iz života, takvi su kvarovi ustvari najčešće posledica loših navika koje su naizgled neprimjetne.

Neke kvarove na automobilu nikako ne možemo izbjeći jer su oni posledica eksploatacije, odnosno zamora materijala, pa je u tom slučaju zapravo samo pitanje vremena kad ćete se s njima morati nositi. S druge strane, međutim, postoje i oni koji na koje itekako možemo uticati i to u tolikoj mjeri da ih ili spriječimo u potpunosti ili da ih barem odgodimo toliko dugo da se s njima moramo suočiti samo jednom, a ne više puta u prosječnom životnom vijeku vozila.
 
Kao i s mnogim drugim primjerima iz života, takvi su kvarovi ustvari najčešće posledica loših navika koje su naizgled neprimijetne, ali ako se učestalo ponavljaju, one će sigurno uticati na stanje nekih dijelova vašeg automobila, piše HAK.
 
Ne dirajte kvačilo ako ga ne koristite
 
Papučica kvačila treba biti slobodna u baš svakom trenutku osim onoga kad je koristite. Dakle, pritisnite je samo da krenete s vožnjom i da biste promijenili stepen prenosa, i nikad više. Ako stojite na semaforu i čekate da se upali zeleno svjetlo, nemojte biti u brzini, s pritisnutom papučicom kvačila i spremni na start kao da se radi o početku trke. Neka automobil bude u neutralnom stepenu (u leru), a noga lijevo od papučice, i tek nakon što se upali žuto svjetlo ubacite u brzinu i krenite. Vaša će vam papučica kvačila biti zahvalna, a novčanik još i više jer se zamjena kompleta najčešće plaća u stotinama maraka. I da, ne odmarajte nogu oslanjanjem na papučicu kvačila, nego je držite na za to predviđenome mjestu, osloncu sasvim s lijeve strane.
 
Ne odmarajte ruku na mjenjaču
 
Slično kao i s lijevom nogom, za desnu ruku uvijek vrijedi pravilo: skinite je s ručice mjenjača istog trenutka nakon što promijenite brzinu i vratite je tamo gdje joj je mjesto, na upravljač. Osim što ćete tako imati potpunu kontrolu nad vozilom, s mjenjača ćete skinuti naizgled nevažan, ali itekako težak teret. Prijeđe li vam ovakav način vožnje u naviku, sklop zupčanika i sinkrona biće pod stalnim pritiskom za koji nije projektovan te će se, naravno, time trošiti i više i brže. A vi ćete se morati pripremiti za otvaranje novčanika.
 
 
Ne vozite se na rezervi
 
Vožnja s upaljenom lampicom rezerve kao način i stil života nažalost je dobro poznata mnogim našim vozačima, no treba znati da osim stalnog udarca na ego ona može prouzrokovati i znatno ozbiljnije i konkretnije probleme. Na dnu rezervoara se, naime, skupljaju sve one manje, ali i malo veće nečistoće koje se u njega s vremenom unose čak i ako dolivamo isključivo najbolja i najskuplja goriva. One u velikoj količini goriva, s punim ili barem polupunim rezervoarom, nemaju pretjerano veliku ulogu jer je njihova koncentracija u tom slučaju u pravilu zanemariva. No ako je sistem osuđen na to da neprestano ispija talog s dna kace, to se neće svidjeti niti filteru niti pumpi za gorivo, koji se tako mogu brže i više začepiti, a motor ostaviti bez dovoljne količine goriva. I još nešto: pumpa goriva obično se hladi time što je uronjena u gorivo, pa ako to nije slučaj, pogotovo ako to nije slučaj često ili neprestano, rizikujete njeno pregrijavanje i moguće dodatne kvarove.
 
Ne prebacujte u rikverc dok se niste zaustavili
 
S mjenjačem treba biti posebno oprezan u svim situacijama, i to posebno vrijedi prilikom naizgled jednostavnih radnji poput parkiranja, kad je potrebno više puta promijeniti smjer kretanja prema naprijed ili nazad. Osnovno pravilo ovdje glasi: pričekajte da se vozilo u potpunosti zaustavi pa tek onda ubacite u stepen za suprotan smjer. Iako vam se može činiti da brzinskim izmjenama naprijed-nazad potvrđujete vlastitu vozačku vještinu, zapravo činite štetu svom automobilu. Za zaustavljanje trebaju služiti kočnice, a ne mjenjač, osovine i drugi dijelovi pogonskog sklopa, a to je upravo ono što činite ovakvim ponašanjem. S vremenom ćete morati plaćati popravke, i to potencijalno vrlo skupe, pogotovo ako se ovako odnosite prema automatskom mjenjaču.
 
Pazite kuda i preko čega se vozite
 
Ovo bi takođe trebalo biti razumljivo samo po sebi, no najobičnija nepažnja često je krivac za brojne probleme koji nerijetko mogu rezultirati velikim računima za popravke. Neravnine, poprečne pukotine, manje ili veće rupe na cesti, pa čak i ležeći policajci mogu prouzrokovati popriličnu štetu na vašem automobilu ako im ne prilazite s mnogo opreza i odgovarajućom brzinom. Nekontrolisani udarac u takvu i sličnu prepreku može vam probušiti gumu ili više njih, ali isto tako može teško oštetiti naplatke i dijelove ovjesa ili izduvnog sistema. U svakom od navedenih slučajeva šteta se lako može popeti na nekoliko stotina maraka, posebno ako na automobilu imate gume posebnih dimenzija ili točkove od lakih legura.
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )